Friday, March 15, 2013

Pengesahan MNLF Terhadap Konspirasi Oleh Individu Tertentu

Politik awal pagi. Pihak Bernama menghubungi MNLF untuk mendapatkan pendapat mereka perihal kedudukan Sabah dalam Malaysia dan insiden yang berlaku di Sabah.

Muslimah (Moro) berpendapat mereka senang melihat komuniti mereka yang hidup bahagia di bumi Sabah dan mereka akan menyiasat dakwaan keterlibatan anggota mereka dalam insiden itu.

MNLF juga berpendapat tidak timbul soal Sabah dalam Malaysia selepas saja perjanjian termeterai pada tahun 1963, ini merujuk kepada konon tuntutan kerabat Kiram.

MNLF bertegas mereka tidak terlibat dengan pencerobohan di Lahad Datu yang diketuai oleh keturunan yang mengaku diri mereka sebagai "Kesultanan Sulu yakni Alimuddin Kiram III" dan Muslimah Sema MNLF, juga mengakui adanya hubungan yang terjalin antara Nur Misuari dan Pak Anwar

Soalnya sekarang dimana kedudukan Nur Misuari dalam organisasi MNLF ? Ingat, kenyataan Muslimah Sema di atas jelas menunjukkan bahawa mereka tidak bersekongkol dengan pencerobohan tersebut. Kalau begitu ceritanya maka ia mengundang kepada persoalan, antaranya.

1) Disebabkan Nur Misuari tidak mendapat tempat dalam MNLF maka itu dia sanggup menjadi dalang kepada pencerobohan tersebut dan tindakannya itu lebih bersifat peribadi yang disokong penyokong tegarnya, lalu benarlah konspirasinya dengan Pak Anwar ? Maksud saya pengesahan kebenaran oleh pihak MNLF :)




Sent from my BlackBerry® Jalin Luin

No comments: