Tuesday, March 12, 2013

Konspirasi Dalam Dan Luar Negara

Harus kok pemerintah negara kita ini berhati hati jangan sampai kita menjadi bahan konspirasi jahat badan antarabangsa.

Mana tahu mereka sengaja mengwujudkan suasana tegang ini hingga konon kita kelihatan mengabaikan hak asasi manusia dan yang akan mengundang kepada penglibatan pihak mereka@antarabangsa.

Pada dasarnya pihak bangsat luar negara ini suka campurtangan dalam hal hal konon kemanusiaan. Apa lagi musuh dalaman kita sendiri ada terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung. Ingat badan dunia PBB sudah mula memerhatikan pergolakan ini.

Ciri ciri kearah itu memang sudah berlaku dan persoalan kerasnya sejauh mana kah pihak MINLF mampu menghalang hasrat MNLF hingga tidak melibatkan pihak ketiga ? Kita letakkan saja Kerajaan Philipine berkecuali dalam hal ini, iyalah daripada mereka menanggung beban dalaman lebih baik ke dua pertubuhan ini saling bertentangan dan mereka hanya memerhati hingga keadaan redah yakni penyokong di kedua belah pihak sudah berkurangan, barulah mereka campurtangan, secara total dengan itu ia akan memudahkan kerja mereka dalam menidakkan tertubuhnya Kerajaan Sulu yang autonomi yang sekarang sedang diusahakan oleh pihak SSDI dan MINLF.

Kelibat Kapal Perang USS Guardian di persisir laut perairan Philipine memungkinkan konspirasi jahat dari pihak antarabangsa sedang berlaku. Mungkinkah Kapal Perang ini sudah menyalurkan kelengkapan senjata pada pihak tertentu terutamanya pada pihak kerabat Kiram ?
Sent from my BlackBerry® Jalin Luin



No comments: