Thursday, February 27, 2014

Zaid Lebih Baik Dari Anwar, Rafizi Budak Pejabat

Politik DUN Kajang lebih kepada mutu keintegritian di kalangan calon yang bertanding. Semalam Rafizi sedikit mendedahkan kelemahan Zaid Ibrahim yang dia anggap sebagai individu yang tidak berintegriti sebab pernah cuba mempengaruhi dirinya untuk mendapatkan projek sama ada secara langsung ata melalui kiriman email.

Dan hari ini, Zaid Ibrahim pula membidas kenyataan Rafizi sebagai budak pejabat, suruhan Anwar Ibrahim. Dengan tegas  mengesa  Rafizi atau saja mana mana pemimpin PR agar mendedahkan kekurangan dirinya baik semasa dia menjadi Menteri atau sepanjang tempoh persahabatannya dengan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim. Kalau benar dia pernah menyalah gunakan kuasa untuk kepentingan diri, keluarga dan kawan kawannya.

Dalam masa yang sama, Zaid Ibrahim juga mendedahkan siapa sebenarnya Anwar Ibrahim, berbanding dirinya yang jauh lebih berintegriti berbanding Anwar. Barang di ingat, Anwar Ibrahim pernah di penjara sebab terlibat dengan salah guna kuasa. Termasuklah menganugerahkan pelbagai projek kepada kroninya. Ini jelas tidak melayakkan Anwar untuk di sokong berbanding Calon BN Chew Mei Fun atau saja sedikit undi untuk Zaid Ibrahim :)

Kurang dari itu Zaid Ibrahim juga seolahnya mengajak Anwar Ibrahim untuk berdebat, tapi awal awal beliau katakan Anwar Ibrahim tidak akan berani :).

Kesimpulannya, hanya dari kalangan penyokong PKR yang tidak tahu apa apa mengenai Anwar sekaligus menganggap Anwar sebagai pemimpin yang hebat.
Fikir fikir dan renung renungkan. Sebab itu sering saya katakan dahulu kronisme adalah adat dalam berpolitik, normatif tapi pragmatik :). Nah kalau sebelum ini anda menyokong Anwar kerana keintegritiannya, sebenarnya kalian sangat salah. Tapi masih belum terlambat, tumpahkan sokongan kalian kepada calon BN.

Tontonan rakaman video dibawah :-
https://www.youtube.com/watch?v=_O75wt4L4AA&feature=youtube_gdata_player
#jalinanpolitik #PRKKajang

No comments: