Sunday, February 23, 2014

Jentera BN Di DUN Kakang, Cara

@PRKKajang @KajangN25 @NajibRazak @muhyiddin_my @Zahid_Hamidi @mohdshafieapdal @HishammuddinH2O @TengkuAdnanReal @liowtionglai Saya percaya, corak fikir masyarakat Selangor sangat berbeza dengan masyarakat yang di perintah oleh BN. Mereka menilai secara terus kepada kemampuan dan keprihatinan pemimpin UMNO setempat bukannya polisi segala yang ada di tingkat tertinggi. Betul tidak ?

Keputusan DUN Kajang adalah juga kayu ukur kepada kemampuan politik UMNO di negeri itu, khasnya pengundi dikalangan kaum Melayu. Bermaksud sedikit rombakan perlu di dilakukan terhadap barisan kepimpinan UMNO yang ada di sana. Selain berusaha untuk memenangi DUN Kajang. 

Sebenarnya tidak timbul soal siapa Menteri Besar Selangor, sebab itu hak politik PKR/PR. Dan saya yakin komuniti Kajang juga sedar dengan hal ini. Tidak usah juga terlalu mendedahkan/menerangkan kekurangan Anwar pada komuniti Kajang, sebab kalau memang masyarakat Kajang mengambil kita perkara ini tidak mungkin calon PKR di PRU yang lepas mendapat kemenangan.

Apa yang penting ialah gerak kerja jentera pilihanraya bagaimana nanti mereka meyakinkan komuniti Kajang pasal kualiti calon BN. Bahwa calon ini sangat berintegriti dalam melaksanakan tanggungjawabnya juga akan memberikan kerjasama yang penuh bagi memastikan kebajikan komuniti Kajang tetap dalam perhatian pemerintah. Pokoknya komuniti Kajang akan didahulukan berbanding kepentingan calon BN andai BN mendapat kemenangan.

Juga usah memberikan jaminan pembangunan yang akan dilaksanakan. Tekankan saja pada penyelesaian angkara kebobrokan sosial yang semakin teruk berlaku di kawasan Kajang, seperti contoh perbanyakkan pondok Polis dan lain lain yang difikirkan berkait dengan kebobrokan tadi.

Berikan keyakinan yang amat, soal komuniti Kajang menerimanya atau tidak itu hak mereka.

#jalinanpolitik #PRKKajang

No comments: