Monday, February 3, 2014

Teresa Kok Tidaklah Begitu Bodoh Sangat

Teresa Kok secara realitinya telah menghina masyarakat Sabah, hinaan itu terkandung dalam satu rakaman video sempena CNY 2014. Kita sebagai masyarakat telah pun maklum dengan begitu jelas, bahwa Teresa Kok  telah menghina masyarakat, titik. Tapi tidak bermakna dia telah melakukan kesalahan di segi Undang-Undang. Sebabnya, sebelum dia memuat turun rakaman video berkenaan ke YouTube, semestinya dia telah berkira kira tu, sama ada dia boleh di sabitkan atau tidak.

Biarkan lah tu, itu bukan isunya untuk melihat dia di hukum melalui proses Undang-Undang. Apa yang penting ialah sikap masyarakat terhadap politik PR secara keseluruhannya. Masyarakat harus sedar, sepatutnya pemimpin pemimpin PKR dan PAS mampu menghalang Teresa Kok dari berbuat demikian sebab hinaan itu melibatkan masyarakat Malaysia secara keseluruhannya termasuklah bangsa pemimpin PKR dan PAS. Atau sepatutnya Teresa Kok mempunyai rasa hormat terhadap pemimpin pemimpin yang ada kompenan PR. Tapi rupanya tidak berlaku.

Kamu orang nampak tak, selain imuniti Teresa Kok alsebab dia telah berkira kira. Rupanya kekuatan politik PAS dan PKR sangat rapuh boleh saja di kata menumpang, bila bila masa dua parti ini di rosakkan. Untuk merosakkan politik PKR dan PAS, DAP hanya perlu membuat kenyataan yang sangat provokatif terhadap bangsa rumpun Melayu dengan itu Melayu yang menyokong PKR dan PAS akan terasa lalu menolaknya. Dia orang ingat DAP tu bodoh, kalau bodoh tidaklah ekonomi negara ini mereka yang pegang. Alahai

No comments: