Monday, February 3, 2014

Tepuk Dahi Tanya Akal, Wahai Penyokong PR

@PRKKajang Hal yang paling sukar untuk di rai dalam politik ialah kepercayaan. Bukannya material yang bertujuan untuk menarik perhatian masyarakat agar memihak. Dengan rasa penuh kepercayaan, segala hal yang menyangkut keperluan masyarakat akan mudah diselesaikan.

Berbalik pada isu, perletakan jawatan Yb DUN Kajang. Kepercayaan pengundi terhadap organisasi PKR rasanya sudah berkurangan. Selepas pengundi bersusah paya memenangkan PKR, akhirnya pula mereka di bohongi secara terang terangan, itu yang jelas kenampakan yang tersembunyi sudah tentu masyarakat Kajang tidak tahu, seperti contoh dapatan atau imbuhan yang sudah di dapat oleh Lee Chin Cheh selepas dua akur untuk melepaskan jawatannya.

Apa yang penyokong PR harus tahu ialah  perletakan jawatan tanpa alasan yang jelas adalah sama dengan penyalahgunaan kuasa, tidak ada dia punya beza tu tetap melanggar hak masyarakat maka itu wajar di hukum. Wajar dihukum

Pada sebelum sebelum ini, sering ramai pemimpin dan penyokong PR yang berpolemik dengan keintegritian para pemimpin BN dalam hal mengurus negara dan salahguna kuasa. Tapi bila perkara itu memalit kepada mereka, tidak pula mereka boleh menerima hakikat bahawa mereka telah di manipulasi secara total. Di hinakan ketahap paling bawah. Saya tahu masih ada dari kalangan mereka yang tetap menjadi penyokong atas sebab impalan yang mereka sudah dapat. Maka itu, sama ada mereka mengakui perletakan Yb DUN Kajang sebagai pembohongan manipulasi atau tidak, hakikatnya mereka telah di tipu hidup hidup dan itu juga bererti segala yang mereka momokkan pasal pemimpin dan organisasi UMNO sebelum ini hanyalah cukup sebagai retorik politik yang cuba mengambil kesempatan dengan harapan mereka akan mendapat sesuatu dari pemimpin dan organisasi PKR itu sendiri. Maksud saya selepas mereka memberikan sokongan. Ironinya soal impalan ini juga mereka nafikan. Alahai

Soalan saya, apa perasaan anda sebagai penyokong politik PR, ada di mana nilai diri kalian dari konteks politik PR, apa masih menyimpan harapan baik yang membukit kepada organisasi dan pemimpin pemimpin PKR? Tepuk dahi lepas itu tanyalah akal.

No comments: