Wednesday, February 26, 2014

Khalid Menyelamatkan Dirinya Dari Anwar

Saya ingat Khalid Ibrahim akan berbuat sesuatu demi kelangsungan politiknya. Lihat saja persetujuan beliau untuk menandatangani MOA dengan Kerajaan Pusat pasal krisis air. Sedang sekarang ini pun Rafizi Ramli yang juga MP Pandan berkeras akan menekan Syabas dan Puncak Niaga yang dia anggap sebagai punca kepada krisis air. Agar pentadbiran Federal dilihat sebagai jahat oleh masyarakat Selangor. Tapi tidak pada Khalid Ibrahim.

Untuk itulah MB Selangor secara tiba tiba bersetuju untuk menandatangani MOU, walaupun persoalan ini sudah berlarutan sejak tahun 2008. Kenapa boleh begitu ?

Pada pendapat saya, Khalid perlu menunjukkan kebolehannya sebagai Menteri Besar Selangor agar nanti masyarakat Selangor mempertahankan dirinya dari disingkirkan oleh Anwar Ibrahim atau istilah mudanya diperkudakan :) Betul tidak ?

Ini juga membawa maksud kalau Khalid tidak lagi sebulu dengan Anwar Ibrahim. Dan yang sebenarnya peristiwa beliau menyerahkan wang gajinya kepada Shamsul Iskandar sebagai konon tanda sokongan terhadap Anwar di satu Majlis yang dihadiri oleh Anwar Ibrahim, adalah simbolik kepada sayonara Anwar :)

Lalu bagaimana dengan masyarakat DUN Kajang masih bertahan untuk memihak Anwar sedang Menteri Besar kamu orang sendiri sedang berusaha menyenangkan kalian ? Fikir fikir dan renung renung.

#PRKKajang #jalinanpolitik

No comments: