Thursday, February 13, 2014

PKR Yang Bercelaru Tidak Berniat Untuk Membetulkan

Betulkan populariti PKR bergantung pada Anwar. Bermaksud kalau Anwar berehat maka PKR juga akan turut berehat, tapi berehat yang membawa pupus.

Lihat saja sekarang ini, dengan adanya Anwar pun PKR berada dalam keadaan yang kelam, semuanya tidak betul. Pemimpin ini menyalahkan itu, setiausaha pun ikut menyibuk sebagai orang politik. Sedang sepatutnya tidak begitu, maklum mereka sebagai parti yang menentang mereka harus menunjukkan contoh pada masyarakat, yang sebenarnya mereka mampu mentadbir negara ini, tapi ini tidak malah berperang, tapi pada mereka itu namanya strategi. Mungkin juga tapi apa ya

Harus kok penyokong PKR mengambil iktibar dari kecelaruan ini, bahawa PKR dihuni oleh pemimpin pemimpin yang kurang berkaliber. Perjuangan mereka hanya lebih kepada menjaga maruah seseorang bukan bertujuan untuk membetulkan keadaan. Lihat saja Teresa Kok, bukan pun cuba mencari jalan penyelesaian atas perlakuan jenayah yang banyak berlalu di negeri Selangor tapi pula semakin  mengwujudkan suasana yang tidak harmoni dikalangan masyarakat Malaysia. Betul tidak ?

Selain itu kalau kita perhati semua kritikan mereka terhadap kerajaan, kebanyakannya menyentuh hal hal yang nasional, sedangkan masyarakat tidak pun terlibat dengan kebobrokan tersebut. Iya kita orang fahama, isu nasional itu juga isu masyarakat tapi jangan pula dilupa isu masyarakat yang ada di tingkat akar umbi,  yang memerlukan pembelaan. Saya ambil contoh kampung kampung yang ada di Permatang Pauh, masih ada lagi kampung yang tidak mendapat bekalan letrik, hampir menjangkau 40 tahun, apa cerita ? Kenapa ia tidak di momokkkan oleh pemimpin pemimpin PR, sekurang kurangnya walaupun cukup sebagai momokkkan.

Apa ini bukan kekurangan pemimpin pemimpin PR ?

No comments: