Thursday, February 13, 2014

Sikap Pemimpin Pemimpin Muda UMNO

Ada pelbagai jenis kempen politik, bukan hanya bila tiba saat pilihanraya tapi ia boleh dilakukan tiga tahu lebih awal sebelum tiba saat PRU. Terutamanya di negeri negeri dimana kekuatan PR agak menyerlah. Caranya, tunjukkan sikap prihatin setiap masa, jangan terlalu bermewah mewah dalam membuat majlis kemasyarakatan atau saja politik. Tidak dilupa ketrampilan pemimpin pemimpin muda di negeri berkenaan, jangan terlalu menampakkan kelebihan yang ada, sebab masyarakat tahu kok itu, dari mana sebenarnya, apa lagi kalau individu itu bukan dari kalangan keluarga yang agak kaya, yang ada sumber perniagaan yang agak besar sejak dulu lama.

Kita tidak boleh menghalang masyarakat bersikap skeptical terhadap orang politik, sebab itu juga dipanggil hak. Apa yang perlu ialah sikap kita terhadap masyarakat, harus senantiasa merendah diri. Tidak ada gunanya kita menunjuk hebat pada masyarakat yang kita sudah tahu ada dimana kelebihan mereka. Pun begitu ia tergantung pada sikap masyarakat setempat, ada tu memandang material sebagai ukuran politik ada pula tu merujuk pada keperibadian dan sedikit keintegritian yang ada pada individu berkenaan. 

Sebagai bukti kepada kenyataan di atas ialah cuba kamu orang nilai kekuatan politik UMNO di negeri negeri yang di perintah oleh PR, wal hal sebelum ini sudah beribu beribu kerja kebajikan yang di tabur tapi tetap juga UMNO kurang mendapat tempat. Nah itu.

No comments: