Sunday, February 23, 2014

Juli Mengajak Kepada Murtad

Apa cerita pasal budak perempuan yang bernama Juli Sumardiati Mohd Jalal, dari Pantai Timur yang beriya iya memperjuangkan kemurtadan ni ya. Mengeluarkan kenyataan pasal Nabi Muhammad yang dia anggap bodoh atau senang cerita dia menghina Islam secara total. Walaupun dia sendiri beragama Islam.
Menurut khabar, dia sekarang  menetap di luar negara. Dikhabarkan juga budak Juli ni agak pandai di Sekolah, telah mendapat keputusan cemerlang di Sekolah MRSM, sekitar 90an.
Jadi apa yang perlu di buat ni, terutamanya oleh kerajaan negeri Kelantan, cepat cepatlah hentikan kebobrokan ini sekaligus ajak individu berkenaan berdialog bagi membetulkan akidahnya yang sudah terpesong tu. Jangan saja asyik  berpolitik sedang kebobrokan sosial dibiarkan, apa lagi ia menyentuh soal agama Islam.
Betul betul menjadi tamparan hebat kepada politik PAS khasnya dan umumnya Kerajaan Malaysia. Tapi sewajarnya yang patut mengambil tindakan yang paling tegas dalam hal ini ialah kerajaan negeri Kelantan yang di terajui oleh PAS.

No comments: