Friday, February 21, 2014

Tony Pua Wajib Memohon Maaf

Hukum Islam yang melarang orang Islam merayakan hari kekasih adalah hak orang Islam. Jadinya tidak ada hak orang bukan Islam untuk mencampurinya. Betul tidak ?

Jadinya Tony Pua wajib menghulurkan maaf, sebab cuba mencampurinya. Secara jujurnya, kita boleh saja menganggap yang Tony Pua tidak tahu menahu pasal namanya mencampuri urusan agama orang lain, tapi sepatutnya pula PAS memainkan peranan, agar Tony Pua tidak bertindak sedemikian rupa, dengan mempersoal fatwa yang bertujuan melindungi penganut agama Islam di negara ini. Peliknya perkara yang mempersoal agama seperti ini sering dilakukan oleh politik DAP/PR.

Nah dimana konon yang dimaksudkan tahayul siyasi oleh penyokong PAS yang akhirnya akan mentarbiah DAP sebagai pendokong syariat Islam ?

Dulu bukan main, kalau kita dengar ucapan Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke mereka yang berada dalam kompenan PR akan saling melindungi agama andai Islam, Kristian dan Buddha di perkotak katikkan. Tapi apa yang berlaku sekarang, PR  pula yang asyik memperlekeh agama Islam. Betul tidak ?

Isunya di sini, Tony Pua wajib menghulurkan maaf.

No comments: