Friday, February 28, 2014

Portal Malaysiakini Mendapat Anugerah

Betullah tu kalau portal Malaysiakini mendapat anugerah Media Cemerlang dalam Majlis Anugerah Media Sosial dan Penulis Blog Sedunia 2014, Kuala Lumpur dari Menteri KDN. Memang betul pun, bukan semestinya bila artikel itu mengkhabarkan kekurangan mana mana pemimpin BN dan PR, maka ia akan terima sebagai benar oleh masyarakat ramai. Apa lagi penilaian anugerah kecemerlangan itu berdasarkan undian umum masyarakat , yang telah mendapat 80% undian, selainnya dari penilaian juri.

Masyarakat era ini sangat berfikiran rasional. Mana ada manusia di dunia ini yang suka membaca asyik asyik itu jak yang dihukum benar. Macam sebahagian bloggers pro BN, beriya iya mengulas cerita, walaupun apa yang mereka khabarkan itu mungkin benar tapi itu tidak bererti masyarakat menyukainya atau mempercayainya. Janganlah terlalu hingusan, alahai. Bercerita bab demokrasi tapi pada masa yang sama menolak nilai nilai positif yang ada dalam demokrasi itu sendiri.

Tika Malaysiakini melaporkan kekurangan pemerintah atau saja individu tertentu ada perkara terselit yang kita boleh manipulasi untuk mengenakan mereka. Begitu juga bila mereka mengangkat individu dari kalangan pemimpin PR. Jadi apa dia punya masalah ?

Tahniah Portal Malaysiakini. Tapi hanya untuk tempoh gencatan senjata :)

No comments: