Monday, February 17, 2014

Daging Babi Di Pintu Masjid Pulau Pinang

Pasal daging babi yang di letakkan di depan pintu Masjid Cherok, Tokun di Pulau Pinang. Kenapa masyarakat Melayu tidak menuding kalau kejahilan itu di lakukan oleh penyokong DAP lagi bukan beragama Islam yang sengaja bermain dengan sentimen agama di Pulau Pinang. Kenapa begitu risau atau saja takut ? sedangkan kalau ia tidak di momokkkan oleh mereka yang beragama Islam secara serius, ia hanya akan menambah kebiadaban mereka terhadap penganut agama Islam secara keseluruhannya.

Secara logiknya, kejadian itu berlaku di negeri yang di perintah oleh DAP dan telah dua penggal ia dikuasai. Bermaksud masyarakat Melayu sedar, kalau apapun yang mereka lakukan ia tidak akan mampu menggugat kekuatan politik DAP, mati hidup semula pun, lalu kekuatan itu dikumpul ia tetap masih tidak mampu menggugat kekuatan politik DAP, pokoknya Pulau Pinang akan tetap menjadi milik DAP buat selamanya. Kamu orang nampak betapa DAP sangat kuat di Pulau Pinang ?

Jadinya apa keperluannya kalau  itu dilakukan oleh mereka yang beragama Islam atau mereka yang berbangsa Melayu bagi tujuan mencari kekuatan pengaruh politik atau saja untuk melemahkan politik DAP. Apa begitu bodoh Melayu yang berkenaan, melakukan hal yang sedemikian sedangkan ia akan nemangkin kekuatan politik DAP di negeri berkenaan.

Saya juga dimaklumkan 1 KM dari jarak Masjid berkenaan ada satu perkampungan Cina, yang mana komuniti kampung berkenaan juga  menggunakan jalan yang sama yang melalui Masjid berkenaan untuk keluar. Jadi tidaklah menghairankan kalau insiden ini dilakukan oleh komuniti yang datang dari kampung berkenaan.

Siapapun individu terbabit, isu ini harus diambil perhatian yang serius sebab kalau tidak, ia akan mampu mencetuskan rusuhan kaum atau saja agama yang berpanjangan sekaligus mampu membawa negara ini kepada kanca kekacauan. Betul tidak ?

Bukan bererti bila Ketua Menteri Pulau Pinang sudah melawat ke Masjid yang terpalit maka isu ini telah selesai sekaligus mampu menenteramkan keadaan. Tapi sesuatu yang lebih realistik perlu difikirkan, sepertinya memasang CCTV dan lain lain. Selain itu juga sepatutnya Lim Guan Eng perlu memberikan jaminan bahwa kejadian seperti ini tidak akan berulang di masa masa yang akan datang memandangkan negara ini mendukung agama Islam sebagai agama rasminya maka itu wajar dihormati. Betul tidak ?

No comments: