Monday, February 3, 2014

PKR Terpusing Macam Gasing

Ini yang saya maksudkan di entry entry sebelum ini. Seperti juga yang terkandung di beberapa blog. Ketidakmampuan MB Khalid mengurus Negeri Selangor hingga perlu melibatkan Anwar dalam pentadbiran negeri Selangor hanyalah retorik politik semata-mata. Sebab semua isu yang bermain hingga konon menjejaskan kekuatan PKR adalah ciptaan mereka sendiri/PR. Cuba beritahu saya, mana isu yang dimulakan oleh BN di negeri Selangor? Tidak ada kok itu. Pokoknya kehadiran Anwar di DUN Kajang adalah semata-mata untuk melangsungkan agenda politiknya  yang melangkaui negeri negeri yang ada di Semenanjung.

Tapi sebelum itu, apa yang pasti bekas DUN Kajang telah mendapat impalannya, sebab itu sanggup melepaskan jawatan. Ada dua perkara yang kalian perlu ambil kira  ekoran kebobrokan yang berlaku di Kajang.

1. Kredibiliti pemimpin pemimpin PKR, mereka sanggup menidakkan proses demokrasi dengan memanipulasi demokrasi itu sendiri, yakni memperlekeh penyokong mereka.

2. Politik wang yang telah memalit PKR lagi menguntungkan Lee Chin Cheh.

Dua perkara diatas adalah kebobrokan total yang perlu diangkat sebagai senjata politik untuk menafikan kemenangan PKR di PRK Kajang nanti. Itu pun kalau penyokong PKR punya prinsip diri seperti mana ketegasan mereka, ketika mereka melemparkan tuduhan politik terhadap pemimpin dan penyokong UMNO/BN sebagai tidak berkredibiti.

Nah sekarang, macam gasing yang terpusing pusing, berusaha untuk saling menyalahkan, pemimpin PR itu maksudku yang perlu di hukum oleh penyokong PR. Boleh dihukum?

No comments: