Thursday, February 20, 2014

Tidak Ada CCTV Di Pejabat DAP

Isu pasal pejabat khidmat Teresa Kok yang di simbah dengan Cat Merah dan diletakkan Ayam Mati di hadapan tangga pejabatnya.

Sejujurnya kita tidak berapa kisah dengan grill yang dianggap sebagai halangan kepada perbuatan tersebut, sebab tidak pun menghalang dari berlakunya kejadian tersebut. Yang menjadi soal ialah kewujudan CCTV. Kenapa Politik DAP yang terkenal dengan pemikiran Urbannya tidak memasang CCTV di pejabat berkenaan, sedangkan parti DAP  kerap melancarkan politik provokatif yang mampu mengundang kemarahan masyarakat ? Ini kita boleh tafsirkan sebagai strategi jangka panjang, dengan harapan kalau nanti ada perbuatan provokasi yang mereka rancang maka pihak yang berwajib tidak menyimpan syak sebab tidak ada bahan yang boleh dijadikan rujukan. Betul tidak ?

Dan kalau insiden ini kita palitkan dengan isu daging babi yang diletakkan di hadapan pintu Masjid di Pulau Pinang, dimana sebilangan besar penyokong PR  bertegas kalau perbuatan itu dilakukan oleh penyokong politik UMNO bagi tujuan politik. Sedangkan cara logiknya Masjid berkenaan berhampiran dengan satu perkampungan Cina yang juga melalui jalan yang sama ke Masjid berkenaan, oleh itu ada kemungkinannya kejadian itu dilakukan oleh politik DAP yang bertujuan untuk mengwujudkan sentimen keagamaan sekaligus mengeratkan hubungan sesama mereka.

Maksud saya begini kalau menurut kehendak penyokong politik PR, insiden daging babi yang diletakkan di pintu kedua Masjid berkenaan adalah di sebabkan oleh penyokong UMNO begitu juga dengan Cat yang di simbah di pejabat khidmat DAP ia juga di lakukan oleh penyokong politik UMNO. Ini sudah gila, jelas penyokong politik PR terlalu membelakangkan akal mereka. Betul tidak ?

No comments: