Friday, February 14, 2014

Cadangan Fatwa Pasal Syabu

Hanya memerhati gelagat bangsat si pengedar syabu. Harus kok para penguasa agama negara ini berbincang bagi menghasilkan fatwa baharu yang berkaitan dengan penyalahgunaan dadah syabu. Jangan hanya bergantung pada undang undang sekular dalam menguatkuasakan pembenterasan dadah sedangkan kalau melibatkan hal politik yang jelas untuk kepentingan duniawi, hukum agama/syariah pula yang cuba di peralatkan.

Kalau selama ini, ada dikalangan parti politik yang berpolemik dengan panggilan kafir walaupun sesama Islam, selepas itu pula berpolemik dengan hukum hudud walaupun mendapat tentangan sesama mereka dengan mengemukakan pelbagai Hadis dan ayat Al Quran bagi tujuan politik. Nah bagaimana pula kalau pada kali ini, parti politik yang berkenaan, berpolitik dengan hukuman tembak mati (ditempat kejadian) ke atas pengedar dadah juga ke atas penagih tegar yang sudah tidak boleh dibuat apa tanpa perlu di bawah ke muka pengadilan. Dengan mengemukakan sumber yang sama yakni Hadis dan ayat ayat Al Quran.

Saya percaya perjuangan parti politik yang bertujuan mencegah kemaslahatan di kalangan masyarakat akan mendapat sanjungan yang tinggi dari masyarakat itu sendiri sekaligus menguntungkan parti berkenaan.

Ini barulah betul betul memperjuangkan nasib rakyat. Percayakan saya, mana mana pemimpin politik yang cuba menjuarainya, maka dia bakal mendapat penghormatan yang tinggi dari masyarakat malah pasti Tuhan akan sentiasa bersama dirinya/mereka. In Shaa Allah

No comments: