Tuesday, February 11, 2014

Propaganda PKR Di Sarawak

Walaupun jentera propaganda politik PKR sedang asyik menyerang politik Sarawak, terutamanya Taib Mahmud (Ketua Menteri). Tapi masyarakat Sarawak mesti bersatu padu bagi mengekalkan keharmonian yang telah terjalin begitu lama.

Kekurangan apapun yang telah dilakukan oleh Taib Mahmud tapi kalau kita membuat perbandingan dengan jasa yang beliau telah taburkan sejak berdekad yang lalu demi membangun negeri bangsa Sarawak itu sendiri ia jauh lebih banyak lagi bererti besar, maka itu wajar di hargai sampai bila bila. Jangan mudah terpengaruh oleh jentera propaganda PKR, yang harus di tahu untuk PR menjadi pemerintah negara, mereka harus terlebih dahulu menguasai politik Sabah dan Sarawak. Nah inilah peluang keemasan dari konteks Sarawak, apapun cara mereka akan lakukan.

Antara propaganda yang cuba di serapkan.

1. Memalitkan kepimpinan Taib Mahmud dengan harta segala, agar masyarakat Sarawak merasa dipinggirkan lalu menyalahkan.

2. Angka yakni bilangan majority kaum Iban di jadikan senjata politik untuk melemahkan kepimpinan BN. Sekaligus diangkat sebagai kekuatan untuk memecahkan belahkan perpaduan di kalangan masyarakat Sarawak itu sendiri.

3. Usaha menghalang Taib Mahmud sebagai TYT hanyalah wayang yang bertujuan untuk melogikkan tuduhan mereka, bahwa Taib Mahmud memang bersalah, sebab itulah Taib berusaha untuk menjadi TYT agar dia memiliki kekebalan dari dikenakan hukuman atas konon semua kesalahannya.

PR sedar, kalau sebenarnya Taib Mahmud masih mempunyai kekuatan politik di negeri itu, jadi langkah awal untuk mengurangkan sokongan masyarakat terhadap politik BN sebelum tibanya Pilihanraya ialah mengecilkan kepercayaan masyarakat terhadap beliau. PKR juga menanti dengan penuh minat, agar Taib Mahmud tersalah pilih bagi menggantikannya sebagai Ketua Menteri Sarawak. Tersalah pilih bererti sentimen kaum akan di canang dengan hebatnya oleh jentera propaganda.

Berhati hari kamu orang. Adeh

No comments: