Sunday, November 2, 2014

Tup Tup Sabah Jatuh Ke Tangan Pembangkang Hanya Kerana Musa.???

Dulu sebelum Selangor dan Pulau Pinang jatuh ke tangan PR. Para pemimpin dan pemuka politik pastinya telah berusaha menyakinkan PM bahwa UMNO akan terus menjadi pilihan kaum Melayu walau apapun yang terjadi. Sebab mungkin kata mereka Melayu tidak akan derhaka pada UMNO yang telah banyak berjasa pada mereka. Tanpa UMNO Melayu akan hidup susah, kurang itu boleh saja agama Islam akan tergadai.

Tup tup, Selangor dan Pulau Pinang menjadi milik PR. Siapa yang tahu.?

Nah begitu juga dengan BN di negeri Sabah. Ketua Menteri semestinya akan memberikan jaminan politik bahawa masyarakat Sabah tetap menyokong BN, sebab masyarakat sedar lagi faham tanpa BN, untuk pembeli beras pun mungkin tidak ada, jauh sekali membeli tangki dan zink.

Adapun penurunan undi KDM terhadap BN pada PRU13 yang lepas hanyalah bersifat sementara. Sama juga halnya dengan penurunan undi Cina terhadap BN di Semenanjung, akan pasti dijadikan alasan. Kenapa hanya dia Musa yang dipersalahkan tidak pada pemimpin pemimpin UMNO/BN di Semenanjung. Maka itulah penurunan undi KDM hanya dilihat sebagai perkara biasa di dalam politik oleh PM Najib Razak, hasil penjelasan Musa.

Apa lagi kalau Musa boleh memberikan keyakinan sekaligus jaminan kepada PM bahwa, marah marah masyarakat Sabah pun, BN tetap mendapat kemenangan walaupun dengan majoriti yang kecil, pokoknya BN akan kekal mendapat menang. Tidak mudah untuk pembangkang menawan Sabah, maklum majoritinya yang sentiasa besar.

Pemuka politik Musa jangan ceritalah, boleh saja tersenyum simpul sebab melihat kebodohan masyarakat Sabah walaupun berpendidikan malah ada yang berjawatan tinggi. Kenapa tidak tersenyum bodoh, kalau kemiskinan menjolok mata berada di mana mana tapi hanya mampu dilihat , tanpa sikit pun ada usaha untuk membetulkannya. Pemuka tahu, mana mungkin masyarakat Sabah yang agak berpendidikan dan berkarier sebagai kontraktor sanggup mengorbankan masa depan mereka hanya kerana masyarakat yang tidak tahu apa maka itulah mereka miskin.

Tup tup, Sabah jatuh ke tangan PR dan STAR hanya kerana Musa. Siapa yang tahu.???


Posted via Blogaway Jals

No comments: