Thursday, November 20, 2014

Sarawak Boleh. Sabah Tidak Boleh.???

Datuk Adenan Saten, Ketua Menteri Sarawak. Telah pun memutuskan bahwa tarif letrik di negeri berkenaan akan diturunkan sehingga 47%.

Bukan susah pun mengurus masyarakat marhaen, kurangkan bebanan mereka jak. Manakala golongan politician tegar yang telah berjasa kepada pemimpin atau parti berikan mereka kedudukan berdasarkan kemampuan mereka. Bukan malah samborono, tidak meletakkan hak pada tempatnya.

Ini tidak hanya mereka kaki bodek yang diberikan kelebihan, walaupun kewujudan mereka semacam tidak ada, ada tidak ada sama saja. Dengan itu mereka yang berminat sebagai politician akan lebih berusaha supaya mereka mendapat kelebihan dari konteks politik itu sendiri.

Saya ingat senario di atas tidak berlaku di peringkat pentadbiran negeri Sabah. Walaupun masyarakat Sabah sudah lama sebagai penyokong tegar BN. Bukan itu saja malah, Sabah antara negeri yang terkaya di Malaysia, sebab itulah kalau kita dengar dikata Sabah punya simpanan rezab yang paling banyak sehingga mencecah 3 bilion sejak Sabah di bawah pentadbiran Musa. Tapi, adeh.???


Posted via Blogaway Jals

No comments: