Friday, November 14, 2014

Pembodek, Virus Kepada Musa Aman.

Kumpulan penyokong bodek Datuk Seri Musa Aman. Terus berpolemik, tidak ingin menerima kelemahan politik, sekaligus mengukuhkan kepimpinan Musa dari konteks peralihan, atau saja kelangsungan BN di masa masa yang akan datang.

Yang hanya mereka tahu ialah melalak terutamanya terhadap diri. Sejujurnya tidak pun ia membawa kesan, alah bisa tegar biasa sudah ni. :)

Harus kok mereka kaki bodek ini punya misi dan visi politik yang jelas. Supaya peralihan yang sedang hangat dibualkan tidak berkesinambungan. Tapi kalau hanya tahu melalak, apa yang Datuk Musa dapat.?

Penyokong bodek harus sedar dan faham selain keputusan undi popular negeri Sabah yang tampak mampu menggugat persepsi masyarakat terhadap kemampuan BN. Ialah! dapatan undi popular untuk keseluruhannya 60 DUN, hanyalah berjumlah 10,515 undi.

Faktor lain yakni bilangan calon yang bertanding di satu satu kawasan harus juga kok mereka kisahkan, itupun kalau mereka tahu. Tengok ya.

Pada PRU13 yang lalu, ada 25 kawasan Parlimen dan 60 DUN yang dipertandingkan. Hanya dua kawasan dimana calon bertanding satu lawan satu iaitu di Parlimen Sandakan dan DUN Tanjung Batu. Yang lain macam rojak, sampai empat penjuru. Jadi cuba bayangkan kekuatan pembangkang andai mereka bersekutu hanya meletakkan satu calon bagi melawan calon BN, di semua kawasan. Boleh saja BN tumbang di PRU14.

Kesian melihat gelagat kononnya penyokong Musa, tanpa mereka sedari,sebenarnya mereka adalah virus kepada Musa. Kononnya tergelak gelak, sedang isu politik yang sepatutnya diberikan perhatian mereka pula diamkan.

Perjuangan itu harus jelas, jangan takut menanggung risiko. Apa lagi kalau Musa sudah berbudi pada mereka sang pembodek. Alahai

Selain memikirkan strategi politik yang lebih segar demi BN. Mungkin saja pembodek  yang saya maksudkan diatas, perlu di rehatkan, buang karan.???

Yang lagi menyedihkan ada ramai dikalangan pembodek itu, adalah sebenarnya dari DNA pembangkang. Sebelum PRU13 berlangsung mereka berusaha keras menumbangkan semua calon BN tapi bila BN yang mendapat kemenangan, mereka pula dengan muka yang tidak pandai malu berduyun duyun menyokong kononnya CM atau saja pemimpin pemimpin BN. :-)

Mahu wang atau kuasa.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: