Wednesday, November 5, 2014

Cabaran Untuk Musa.!!!

Kalau pun pentadbiran negeri tidak mampu memberikan kesenangan kepada masyarakat umum Sabah. Baik kita beralih, kepada membuat satu permintaan sekaligus cabaran.

Kita cabar Ketua Menteri Sabah untuk menjadikan Sabah sifar dari gejala syabu dan insiden penculikan. ???

Kalau pun tidak sifar sepenuhnya, tapi kita nanti merasa perubahannya, rasa lebih selamat. Tidak boleh kok Musa dibiarkan angkat kaki, sedang kita masyarakat yang merasa secara langsung bahana hasil kelemahan tadbirnya. Tengok saja sekarang, sana sini kita mendengar perkhabaran yang melibatkan penggunaan senjata api oleh kumpulan penjahat sama ada dari luar atau saja dari masyarakat tempatan itu sendiri.

Kalau saja kepimpinan Musa itu memang pandai dan bersungguh di dalam menjaga keharmonian masyarakat tidak timbul kok kebobrokan yang melibatkan kesejahteraan. Jawatan yang dirangkap yakni Pengerusi Keselamatan Negeri Sabah harus berfungsi jangan hanya disandang untuk dibanggakan.

Dan kalau permintaan ini pun dihukum salah lagi tidak masuk akal sebab Musa adalah pemimpin BN. Nah ingat ni, tanpa Musa pun masyarakat Sabah tetap juga memihak BN, ini kerana beliau hanya popular di kalangan bangsawan jadian. Malah kalau kita membuat penilaian berdasarkan perkembangan semasa, dari konteks keselamatan serta sokongan segelintir masyarakat Sabah terhadap BN berdasarkan keputusan BN di PRU13 yang lepas, jelas Musa telah gagal atau saja bertukar kepada liabiliti di negeri Sabah. Dulunya Kota Belud, kubo kuat kepada BN tapi pada PRU13, satu DUN N07, Kadamaian telah jatuh ke tangan pembangkang. Faktor apa yang menyumbang kepada kejatuhan itu kalau bukan kerana pentadbiran negeri yang salah, selain faktor jadian diatas.

Jelas mereka yang berada di sekeliling beliau tidak memainkan peranan yang sewajarnya di dalam melaksanakan tanggungjawab mereka. Rugi masyarakat Sabah memberikan mereka gaji dan projek. Alahai malangnya masyarakat Sabah. Yang hanya di tahu ialah membodek, masyarakat diurus macam ayam.

Pokoknya, tunaikan permintaan atau cabaran masyarakat Sabah di atas. Jangan buat tidak tahu. Boleh saja kalian diatas bukan siapa siapa tanpa dukungan masyarakat ini sendiri.


Posted via Blogaway Jals

No comments: