Tuesday, November 4, 2014

Musa Kalau Tidak Boleh Dikritik, Baik Bertaubat.

Tidak salah kalau masyarakat Sabah mempersoal kualiti kepimpinan negeri. Kalau ada yang berlagak konon budiman, bahwa penyokong BN  tidak boleh mempersoal pemimpin BN sendiri, maka ajukan saja pada mereka, bagaimana dengan falsafah, bahawa perbezaan adalah rahmat.

Tapi kalau juga mereka berkeras lagak macam orang bijak. Tunjukkan mereka jalan menuju rumah rumah miskin yang ada di mana mana dan remaja belia yang terpalit dengan pelbagai gejala sosial, tanya apa penyelasainnya, ingatkan Musa adalah Pengerusi Keselamatan Negeri.

Alsebab itulah kalian mempersoal segelintir dari mereka terutamanya Musa. Kalau tetap juga mereka menunjuk kononnya bijak separuh masak, lontarkan persoalan seperti mana dibawah :-

Ingat saya punya pesanan ni, kewajipan kamu sebagai penyokong BN telah pun ditunaikan melalui PRU. Adakah selepas itu, kamu orang tidak lagi berharga, tidak lagi berhak berpolemik dari konteks politik, demi kesaksamaan hak. Kecuali mereka kumpulan tertentu yang mendapat kelebihan.

Adakah tujuan politik itu semata-mata kerana pilihanraya. Tanya pada mereka, apa setakat itu saja fungsi kamu orang di dalam politik, macam kadam mematuhi  yang zalim.

Jangan di lupa seperti mana mukadimah, tanya mereka bukan kah perbezaan adalah rahmat bagi manusia, lalu kenapa kalian dilarang dari mengamalkannya selagi mana tidak merosakkan agama dan negara.?

Tanya mereka yang sengal tu, jangan suruh berlagak. Paling koman, tanya mereka adakah Musa sama dengan Sultan yang tidak boleh di kritik. Kalau juga mereka masih berkeras, maka suruh lah mereka bertaubat, sebab doa orang yang teraniaya sangatlah mujarab. Adeh


Posted via Blogaway Jals

No comments: