Tuesday, November 11, 2014

Pergeseran PMUM, Fahmi Dengan Pemuda UMNO Tuaran.?

Apa cerita dengan Kumpulan Penghasut PMUM yang diketuai oleh Fahmi Zainol yang kononnya diugut oleh kumpulan samseng Bajau dari Tuaran tu. Insiden berlaku semasa kumpulan penghasut berkenaan berusaha menghasut ke Universiti Malaysia Sabah (UMS)

Pasal Anwar Ibrahim yang mereka cuba canang sebagai tidak bersalah dengan perlakuan liwatnya. Maka itulah kononnya mahasiswa dari Sabah harus turut bangkit. Tapi yang sebenarnya tidak mendapat sikit pun sambutan. Last Last di tahan oleh pihak Polis.

Perkhabaran yang diterima insiden itu telah kononnya melibatkan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tuaran, Rijahan Haji Ali Aprah. Yee kah.?

Rentetan itu kumpulan PMUM pula mencabar, agar pergeseran mereka di Sabah dibawah ke perhimpunan Agung UMNO untuk diselesaikan. Siapa sebenarnya yang jaguan.

Secara jujurnya kita tidak bersetuju dengan tindakan keganasan. Tapi kenapa pula pihak PMUM/PR mengaitkan UMNO dengan keganasan. Kurang itu dikaitkan pula kumpulan samseng berkenaan dengan penceroboh Sulu yang berusaha mengambil Sabah.

Tidak sewajarnya tuduhan dilemparkan begitu rupa. Bertindak saja secara peribadi kepada mereka yang kalian tuduh sebagai terlibat. Tidak usah kaitkan UMNO secara umum atau bangsa secara total.

Kalau memang dihukum, menghasut itu hukumnya salah di sisi undang undang. Wajib di halang dengan cara yang difikirkan wajar.

Moralnya, kalau berpolitik, berpolitik saja tidak usah mengeluarkan kenyataan yang mengugut, sebab tidak ada satupun manusia di dunia ini yang ingin dihinakan apa lagi dengan hanya ugutan.

Pesanan, hentikan saja pergeseran ini secara sihat, jangan sampai membawa kepada pergaduhan, apa lagi kalau kekecohan itu nanti berlaku di Perhimpunan Agung UMNO yang berlangsung tidak lama lagi, sekitar 20hb November.

Di antara AJK Pemuda UMNO Tuaran vs PMUM, Fahmi. Alahai, malunya. Adeh

 http://unitamal13.blogspot.in/2014/11/gangster-sabah-ugut-fahmi-zainol.html?m=1 


Posted via Blogaway Jals

No comments: