Monday, November 17, 2014

Critical Thinking Demi UMNO/BN.

Baik UMNO atau parti komponen PR mengandung kelemahan yang perlu dibetulkan. Supaya parti kekal relevan sampai bila bila.

Siapakah mereka yang paling layak membetulkan kekurangan itu.? Selain pemimpin atau penyokong parti itu sendiri.

Kalau parti lawan yang membetulkan, bererti kelebihan atau sanjungan dari konteks politik mereka yang dapat. Sebab itulah kalau kita perhati sokongan terhadap PR semakin galak. Walaupun kritikan yang mereka lemparkan sebenarnya kurang ikhlas, yang lebih kepada keuntungan politik.

Menurut pendapat atau alasan sebahagian penyokong PR, antara alasan kenapa mereka beralih kepada PR. Bahwa mereka ingin mengwujudkan Check and balance di dalam pemerintahan, supaya dengan itu mereka sebagai masyarakat tidak lagi mudah di perbodoh.

Isunya kenapa kehendak masyarakat politik berkenaan tidak diterbalikkan. Apa hanya parti pembangkang yang boleh bertindak sebagai Check and balance di dalam pemerintahan.?

BN pun boleh buat, kenapa tidak buat. Jangan takut dengan rasa yang pahit, sebab pahit itulah ubat.

Maka itulah mungkin saya berdiri sebagai masyarakat sivil, supaya menjadi Check and balance kepada pemerintahan. Dengan itu UMNO/BN akan kekal relevan sampai bila bila.

Faham mungkin bha kan.? Pun begitu jangan pula ada pihak atau individu yang mengambil kesempatan kononnya pejuang UMNO/BN tapi rupanya petualang/pengkhianat negara. Atau saja jangan dek kumpulan bodek, BN/UMNO kehilangan kuasa.

Critical thinking demi UMNO/BN.


Posted via Blogaway Jals

No comments: