Tuesday, January 13, 2015

Zahid Diarah Meletakkan Jawatan Oleh PKR. Peliknya


Buktinya kan, betapa pemimpin pemimpin pembangkang terlalu berpolitik menggigit. Kepentingan agama di letak tepi selagi tidak menguntungkan mereka.

Sebelum ini isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam mendapat sokongan daripada pemimpin Melayu PKR dan PAS untuk digunakan.

Begitu juga dengan PAS tetap bersekongkol dengan DAP dan PKR walaupun menolak perjuangan melaksanakan hudud.

Sepatutnya dua jenis sokongan diatas tidak berlaku. Malah sepatutnya PR telah berpecah kepada tiga entiti parti yang bertentangan. Tapi tidak, pelik.

Jelek bukan, menghina agama dan bangsa, tapi didiamkan oleh penyokong mereka. Tidak salah kata mereka, itulah namanya konon perjuangan. Alahai

Tapi tegas mempersoal Datuk Zahid Hamidi agar meletakkan jawatan sedangkan apa yang dilakukannya dari konteks surat kepada FBI hanyalah bersifat kerja rasmi seorang Menteri di dalam menjaga kebajikan masyarakat Malaysia. Tak kan pula, masyarakat Malaysia yang bermasalah diluar negara, dibiarkan begitu saja walaupun memerlukan pertolongan.

Surat yang dikeluarkan oleh Zahid Hamidi adalah surat pernyataan bukannya surat jaminan rasmi untuk melepaskan Paul Phua. Kalau pun pihak pemerintah Amerika Syarikat tidak menerimanya pernyataan seperti mana surat, bukan juga Menteri KDN mendesak agar Paul Phua dibebaskan.

Membuktikan surat berkenaan bukannya jaminan rasmi seorang Menteri yang perlu dihormati.

Atau kalau pun Zahid Hamidi melakukan kesalahan/kesilapan tapi tidak pun menggadai agama Islam. Bukan macam pemimpin pemimpin PKR dan PAS.

Persoalannya wajarkah Zahid Hamidi meletakkan jawatan sebagai Menteri KDN hanya kerana kesilapan itupun demi masyarakat Malaysia. Seperti yang didesak oleh Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil.???


Posted via Blogaway Jals

No comments: