Saturday, January 10, 2015

Ibrahim Ali Larang Orang Sabah Guna Perkataan Bah.???

Gambar Fitnah Pembangkang.?

Betul kah tu ya, Ibrahim Ali seolahnya memerli cakap orang Sabah. Gara gara sebutan Bah, maka itulah banjir/bah kerap berlaku di Semenanjung. Dengan itu dia melarang orang Sabah dari menggunakan perkataan "bah".

Saya anggap, apa yang dikatakan oleh Ibrahim Ali hanyalah gurauan biasa. Tiada pun niat menghina bangsa atau bahasa orang lain.

Atau paling ada kenyataan seperti mana gambar hanyalah fitnah semata-mata dari jentera propaganda pembangkang. Bertujuan politik, supaya dengan itu masyarakat di negeri Sabah menyimpan rasa marah terhadap bangsa Melayu di Semenanjung, akibatnya kekuatan BN akan berkurangan.

Tapi kalau kenyataan di atas ada kebenarannya yang bertujuan untuk memperlekeh bahasa orang Sabah maka benarlah Ibrahim Ali. Justeru mana mana masyarakat Sabah sewajibnya menolak pertubuhan PERKASA. Jangan saja nanti akan menjejaskan keharmonian masyarakat di negeri Sabah sekaligus menjejaskan sokongan masyarakat Sabah terhadap BN.

Sekali lagi kita menyimpan keyakinan, kenyataan Ibrahim Ali diatas hanyalah gurauan tapi telah  manipulasi oleh jentera propaganda PR. Titik


Posted via Blogaway Jals

No comments: