Wednesday, January 7, 2015

Lim Kit Siang Mempersoal Dana RM800???


Lim Kit Siang, tegas mempersoal perbelanjaan RM500/800 juta tapi tidak pada peruntukan untuk DUN DUN yang diperintah oleh PR.

Apa keperluannya transaksi sebanyak itu dimaklumkan kepada umum. Untuk mencari populariti, ini BN/UMNO parti Islam. Rasanya penganut agama Islam sedar dan tahu apa itu membantu dengan niat kerana Allah yakni membantu mereka yang berada di dalam kesulitan kerana Allah. Tapi menyalah gunakan bantuan dana adalah kerja yang sia sia malah menambah dosa. Jadi.?

Tuduhan terhadap Elizabeth Wong dan enam lagi kawan sekongkolnya yang menelan wang peruntukan DUN sejumlah RM500 ribu hingga sekarang di diamkan. Takat mana sudah tu cerita. Siapa yang kenyang, bagaimana dengan kehidupan masyarakat terpinggir di DUN mereka, apa mereka mengecapi dana berkenaan, atau apa dia.?

Atau bagaimana kalau masyarakat atas pagar mempersoal sejumlah dana hasil kutipan derma oleh DAP, termasuklah PAS dan PKR. Minta setiap kompenan memberikan laporan detail kemana sudah wang berkenaan di belanjakan.?

Itu yang kita katakan pada sebelum sebelum ini, ini politik PR pantang mendengar sejumlah wang dari BN terus jak di manipulasi kononnya itu ini tidak telus. Mereka.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: