Saturday, January 10, 2015

Membidas Artikel Blog Anti Fitnah Sabah Yang Memfitnah.

Print Screen dari blog Anti Fitnah Sabah yang sebenarnya memfitnah. Alahai

Ada pentadbiran negeri mempersoal kebebasan bersuara ahli UMNO, sesiapa yang mengutarakan komen menyentuh kepimpinan Musa maka dia akan dikenakan tindakan tatatertib. Kekurangan ini telah saya catatkan di Blog Jalinanpolitik dibawah tajuk Politik Musa Yang Jelek.

Rentetan itu satu Blog  yang mewakili pentadbiran negeri atas nama Anti Fitnah Sabah. Konon mempersoal balik apa yang tertulis  pada artikel berkenaan adalah dakyah fitnah. Kononnya lagi saya menulis untuk mendapatkan sesuatu dan macam macam lagi.

Sedang hakikatnya saya menceritakan apa yang benar berlaku berdasarkan pemerhatian dan masej yang saya terima sebelum artikel berkenaan di tulis. Bukannya fitnah atau rekaan semata-mata seperti dakwaan penulis Blog anti fitnah Sabah. Tidak jelas tapi mengata.

Begini, seorang ahli UMNO yang juga berjawatan Pemuda UMNO di pantai barat ada melontarkan komen menyokong entri di akaun Facebook Jalin Luin. Entri itu mempersoal peralihan jawatan Ketua Menteri Sabah dan Pemuda berkenaan bersetuju agar berlaku peralihan sebelum BN berhadapan dengan kekalahan di PRU yang akan datang.

Selepas beberapa ketika saya menerima masej  dari pemuda yang sama melalui masej di Facebook. Bahwa dia dikehendaki menghadap atau menjawab tunjuk sebab kenapa dia tidak boleh dikenakan tindakan tatatertib ekoran komen yang dia telah lontarkan. Saya juga dikhabarkan, permintaan tunjuk sebab itu adalah atas kehendak Ketua Pemuda Negeri Sabah.

Perjalanan politik diatas telah saya catatkan di bawah tajuk "Politik Musa Yang Jelek" sebagai pengetahuan umum betapa politik di negeri Sabah yang di perintah oleh Musa, sangatlah jelek lebih kepada autokrasi dan perlu dibetulkan sebelum terlambat. Itu saja.

Untuk mengukuhkan artikel yang disebut telah saya selitkan gambar print screen masej dari pemuda berkenaan. Tinggal lagi tidak saya sebutkan secara detail siapa individu pemuda berkenaan, risau kalau nanti dia menjadi mangsa permainan politik, maklum sedia jelek. Ini juga bertepatan dengan prinsip saya, tetap bersikap profesional dalam apa jua keadaan.

Peliknya, mengangkat diri sebagai penulis Blog anti fitnah Sabah tapi sebaliknya. Betul betul ini pentadbiran negeri penuh dengan dosa dosa yang membungkangkan.

Hanya mereka yang tidak jelas akan percaya dengan apa yang mereka canang (Blog Anti Fitnah Sabah).

Pertanyaan saya, bagaimana pula penulis Blog Anti Fitnah Sabah tahu yang saya memfitnah. Sedangkan mereka sendiri tidak jelas dengan apa yang berlaku. Blog Anti fitnah Sabah.? Hehehe

Mungkin sudah tiba masanya  saya menjelaskan. Kenapa saya mempersoal pentadbiran negeri dari konteks peralihan jawatan Ketua Menteri Sabah............. Tapi tunggu dulu. ;-)

Tergantung pada penerimaan mereka selepas ini.

Artikel yang mencatatkan kekurangan politik Musa yang telah menjadi isu.

 Politik Musa Yang Jelek  


Posted via Blogaway Jals

3 comments:

Unknown said...

Negara sabah atau negeri sabah?
http://www.negara-sabah.blogspot.com

Unknown said...

Negara sabah atau negeri sabah?
http://www.negara-sabah.blogspot.com

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)