Monday, January 12, 2015

Lakonan Berkebajikan Azmin Ali Tidak Menjadi.


Kalau benar apa yang dakwa oleh Chegubard (Penyokong PKR tapi menafikan Azmin Ali) seperti mana gambar. Ini adalah hal yang amat mendukacitakan masyarakat.

Begini kesetiaan dan pemikiran masyarakat tapi dihina, diremehkan, kemiskinan di tertawakan oleh pemimpin pemimpin pembangkang. Sangat menyakitkan dalam pada itu agak melucukan.

Mereka tidak perlu membuat kerja kebajikan, cukup dengan lakonan berkebajikan. Maka masyarakat akan terpukau gila memihak pembangkang.

Menurut Chegubard, tujuan awal penggambaran adalah untuk menarik perhatian masyarakat, tapi kantoi selepas itu. Gelak ketawa para pelakon termasuk Azmin, ibu yang menangis juga turut keriangan.

Babak, Azmin Ali sedang membantu seorang ibu yang sedang mencuci kain. Akibatnya sang ibu merasa terharu lalu mengalirkan air mata. Tapi rupanya lakonan semata-mata.

Dari itu mari kita berfikir barang sejenak. Apa itu parti parti PR. Wajar lagi kah diberikan sokongan di masa masa yang akan datang. Tepuk dahi lepas itu tanya generasi muda yang ada di mana mana, apa mereka mahu mewarisi pemimpin seperti mana gambar.?


Posted via Blogaway Jals

No comments: