Tuesday, January 13, 2015

Pairin Dilantik Sebagai Pengerusi Kerja Mengenai PTI Sabah


Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kerja Mengenai Pendatang Asing Tanpa Izin di Sabah.

Apa yang berlaku selepas ini. Sebab menurut Jimmy Wong, DAP Sabah kerja yang diberi kepada Pairin adalah kerja kelas bawahan.

Sedang sebelum ini para pembangkang rimas dengan keputusan RCI. Bila pula ada tindakan lanjut hasil dari keputusan RCI, agar masyarakat Sabah berpuashati, tidak pula di yakini. Ini lah kerja pembangkang ni, asyik saja mengkritik walaupun pada perkara yang tidak wajar.

Benar apa yang dinyatakan oleh Dato Sri Shafie Apdal, Menteri KKLW. Apa lagi yang dimahu oleh pembangkang selepas keputusan RCI diketahui. Menjawab soalan ketika ditanya pasal keputusan RCI yang akan diumumkan pada keesokan harinya.

Selepas ini kita mahu tahu, apa agaknya kriteria yang digunakan untuk mengenal pasti masyarakat sasar sebagai penerima IC Projek.

Hal yang komplikated, selepas beberapa tempoh, baru ada pengenal pastian. Benarlah seperti pada laporan RCI, IC Projek tidak sebenarnya dirancang oleh pemerintah yakni tidak wujud, ia hanyalah kerja individu tertentu untuk mengaut keuntungan.

Mari kita ucapkan tahniah pada pemerintahan BN, sebab memenuhi kehendak masyarakat tempatan, sekaligus kehendak pembangkang.

Apa lagi pembangkang mahu, selepas ini.???


Posted via Blogaway Jals

No comments: