Thursday, January 15, 2015

Tindakan Disiplin Terhadap Datuk Jumat.??.

Jentera mensyorkan agar tindakan disiplin dikenakan terhadap Datuk Jumat ekoran kritikan kritikan pedas beliau terhadap pentadbiran negeri Sabah.

Jangan kamu cuba mengekang kebebasan bersuara walaupun melibatkan parti sendiri. Selagi tidak menyentuh agama, bangsa dan peribadi secara keterlaluan, apa lagi kalau individu itu bukan rasmi pemimpin parti.

Hanya kerana mempersoal kebobrokan tadbir politik oleh pentadbiran negeri. Maka ada diantara kita yang akan kononnya dikenakan tindakan tatatertib. Pendapat mengenakan tindakan dirasionalkan itu nanti sebab kononnya selama ini jentera sayap UMNO di negeri Sabah telah berusaha keras menyakinkan masyarakat untuk memihak BN.??? Yang benar.

Kalau memang benar selama ini ada usaha keras lagi telah membawa positif kepada BN tidaklah undi popular BN di negeri Sabah berkurangan sekaligus menambah kerusi pembangkang. Telah diketahui rata rata masyarakat atau pengundi di kawasan yang diperintah oleh pembangkang, terpengaruh oleh propaganda maya pembangkang. Jadi dimana kebenarannya konon jentera yang disebut, telah berusaha keras demi BN.???

Sudahlah masyarakat ini lintang pukang akibat urus tadbir dan penguatkuasaan yang tidak jelas di beberapa agensi kerajaan khasnya di negeri Sabah. Makin pula ditambah, masyarakat tidak boleh menyuarakan ketidakpuasan hati. Adil kah.?

Mahu tanya ni, apa bezanya, masyarakat yang mempersoal penguatkuasaan di peringkat agensi dengan masyarakat mempersoal pentadbiran negeri. Bukan kah bererti birokrasi lah yang menyebabkan mereka terhimpit lalu sengaja menimbulkan polemik. Lalu kenapa masyarakat yang mempersoal jabatan tidak dikenakan tindakan tatatertib.?

Pergolakan politik di Sabah sekarang ini, bukan lagi soal Datuk Musa semata-mata tapi pentadbiran negeri yang perlu dibetulkan atau saja perlu ada peralihan jawatan Ketua Menteri, atau paling tidak pisahkan jawatan Pengerusi Perhubungan UMNO Sabah dengan jawatan Ketua Menteri.

Untuk makluman penulis juga ahli UMNO, jadi tak pula keahlian diri dilucutkan. ;-)


Posted via Blogaway Jals

No comments: