Monday, January 12, 2015

Pelik Dengan Artikel, Apa Muslihat Datuk Jumat Idris Memperlaga Pemimpin Sabah


Membaca satu artikel yang tidak jelas. Ekoran peralihan dan kelantangan Datuk Jumat Idris mempersoal pentadbiran negeri Sabah. Tajuknya seperti mana tajuk artikel ini. ;-)

Artikel ditutup dengan menyebut itu semua kerana pendidikan.

Mempersoal dan mengesyorkan pada kepimpinan bererti tidak ada pendidikan. Politik apa ini.?

Seharusnya perbezaan ini di lihat dari luar kotak. Apa yang menyebabkannya dan apa yang perlu dilakukan.

Sedikit pelik, mempersoal tapi mereka sendiri tidak jelas, dengan apa yang bergolak. Bukannya mereka tidak tahu, yang berlaku sekarang ini ialah pergeseran di antara dua pemimpin, seorang DUN dan seorang lagi MP pasal jawatan Ketua Menteri Sabah.

Maka semestinya lah semua kenyataan mereka  bertujuan untuk mempersoal apa yang tidak betul di dalam pentadbiran negeri. Tinggal lagi buat masa ini tidaklah dinyatakan secara langsung. Tidak langsung cukuplah.

Maksud yang cuba disuratkan oleh Datuk Jumat tapi tidak difahami  ialah Datuk Seri Shafie Apdal lebih berkelayakan berbanding Datuk Musa sebagai Pengerusi BN negeri Sabah. Memandangkan Datuk Seri Shafie Apdal adalah individu pemimpin yang berjawatan tinggi di dalam UMNO, BN secara keseluruhannya.

Itu pendapat seorang pemimpin walaupun bersifat peribadi tapi wajar di hormati selagi mana Datuk Jumat masih memihak pemerintah.

Pun begitu, nampak kenyataan itu telah mendapat perhatian dari ramai masyarakat atas pagar. Dibawah kenyataan yang dimaksudkan.

Jumat Idris, kata.

Saya sudah sampaikan cadangan supaya Pengerusi umno perhubongan sabah ditukar dan digantikan dengan Dato Seri shafee Apdal. Rasionalnya dato seri shafee naib presden UMNO.

Jadi apa yang tidak jelas disana.?

Note, semua di atas adalah pendapat penulis semata-mata yang tidak sebenarnya memihak. Adeh


Posted via Blogaway Jals

No comments: