Tuesday, January 6, 2015

Artikel Mempertahankan Datin Rosmah


Membaca satu artikel yang mempertahankan Datin Rosmah oleh Ketua Bahagian UMNO Cheras, Datuk Seri Syed Ali Habshee. Benar tu, semua cemuhan yang dilemparkan datang dari perasaan benci. Tapi kenapa, ini dia punya isu yang perlu dirungkai.

Emosi membenci oleh pemimpin dan penyokong PR, memang sudah lama berlaku. Dek propaganda membenci pemimpin pemimpin UMNO lah sambutan masyarakat terhadap UMNO agak hambar. Berdasarkan keputusan undi popular pada PRU13 yang lepas.

Berbalik pada isu kenapa mereka mempersoal semua kegiatan Datin Rosmah.?

Nah sebabnya, jentera PR cuba menggambarkan bahwa Datin Rosmah adalah liabiliti kepada BN pada masa yang sama memangkinkan kebencian. Ini matlamat mereka. Supaya dengan itu masyarakat menolak pentadbiran UMNO mentah mentah. Apapun yang dinyatakan oleh pemimpin pemimpin UMNO, akan dinilai sebagai cakap tidak serupa bikin.

Timbul persoalan, lalu apa pula langkah yang perlu diambil sebelum tiba PRU14 dari konteks Datin Rosmah dan kelangsungan UMNO.?

Pada saya langkah terbaik bagi melawan serangan jentera PR terhadap UMNO dan Datin Rosmah itu sendiri ialah, biarkan Datin Rosmah dengan kerja berkebajikannya terutamanya bersama kaum wanita dan kanak kanak. Adapun kerja politik PM Najib Razak, jangan Datin Rosmah campuri atau turut hadir. Apa lagi membuat kenyataan politik.

Tidak terkecuali, kematangan masyarakat didalam menyikapi segala isu yang ditimbulkan berkaitan Datin Rosmah, harus masyarakat menilai dari sudut yang positif, yakin ada hikmah di sebaliknya. In Shaa Allah

Walaubagaimanapun, tidak salah andai Datin Rosmah menggunakan jet rasmi Perdana Menteri, kalau bermotifkan kepentingan negara.

Saya percaya dengan itu, Datin Rosmah tidak lagi menjadi bualan masyarakat politik pro pembangkang.


Posted via Blogaway Jals

No comments: