Sunday, January 11, 2015

Kenyataan Extriem Dari Penyokong Pembangkang.

Ini kenyataan yang cukup extriem.

Khutbah yang dibaca oleh Khatib pada setiap hari Jumaat, mengajak kepada perpaduan. Bukannya ajakan kepada keganasan seperti yang di dakwa oleh si Eric Paulsen.

Eric Paulsen seorang peguam dan penyokong parti pembangkang. Menurut entri di akaun Twitter miliknya, mendakwa “Jakim sedang mempromosikan ekstremisme setiap
hari Jumaat. Kerajaan perlu menanganinya jika serius tentang ekstremisme di Msia,”

Sekarang kalian sudah tahu kan, siapa sebenarnya yang extremists. Semua kenyataan keras dari penyokong UMNO hanyalah tindak balas dari kenyataan pembangkang sebelum ini.

Menurut sumber, pihak Polis sedang menyiasat lanjut terhadap Eric Paulsen.

Yang menjadi tanda tanya ialah kenapa Eric Paulsen mengeluarkan kenyataan seperti mana di atas. Bukan kah akan menimbulkan kemarahan pada mereka yang beragama Islam. Jadi untuk apa.?

Sikap tidak bertanggungjawab ini harus diakui sekaligus ditentang oleh semua pemain politik, tidak kira penyokong pemerintah atau pembangkang. Sebab kalau tidak, akan ia menjadi trend yang akhirnya mencetuskan perbalahan di antara kaum atau saja agama.

Ingat cerita baru baru ini yang berlaku di Paris telah mengakibatkan beberapa korban termasuklah seorang pelukis satira, Charlie Hebdo.? Elakkan dari berulang. Ini soal agama, apapun boleh berlaku.


Posted via Blogaway Jals

No comments: