Wednesday, January 14, 2015

Lawatan Anwar Ibrahim Ke Kota Belud Tidak Mendapat Sambutan


12hb Januari 2015 Anwar Ibrahim membuat lawatan berceramah ke Kota Belud, Sabah.

Tapi tidak mendapat sambutan dari komuniti setempat. Walaupun di  Parlimen Kota Belud ada satu kerusi DUN yang di perintah oleh PKR, yakni DUN Kadamaian.

Apa dia punya makna tu, nah maksudnya masyarakat Sabah terutamanya di Parlimen Kota Belud tidak lagi mempercayai perjuangan PKR, Anwar khususnya.

Bukan apa, jangankan DUN yang jauh dari pusat bandar yang pesat membangun sepertinya Kota Kinabalu . Sedang Inanam yang berdekatan, tidak juga mengalami sebarang perubahan hasil pentadbiran PR.

Kenapa tidak saja menggunakan dana yang ada di Negeri Selangor. Tak kan hanya untuk mengurus masyarakat yang sekelumit banyak pula perkiraannya.

PR bukan pemerintah negara, tidak boleh dijadikan alasan.! Namanya parti yang memerintah, harus mereka bertanggungjawab keatas persoalan yang dihadapi oleh penyokong. 

Hakikatnya selagi BN bertapak di negeri Sabah, selama itulah PR menjadi parti pembangkang. Sebab itu saya katakan, tidak boleh dijadikan alasan. Dan masyarakat Sabah harus maklum akan kemampuan pembangkang terutamanya di negeri Sabah. Jangan undi yang dibuang hanya menguntungkan calon PKR. Gaji, elaun dia dapat sedang masyarakat setempat menggigit jari.

Semakin hari mendatang, semakin  masyarakat Sabah menolak politik PR. Mereka semakin faham di dalam politik ada keuntungan total milik mereka.


Posted via Blogaway Jals

No comments: