Wednesday, October 8, 2014

Sebahagian Pemimpin Pemimpin/Masyarakat Sabah Harus Berubah

Cara berpolitik orang Sabah harus berubah. Kemajuan berpolitik bergantung pada cara yang kalian gunakan.

Sebahagian besar masyarakat Sabah  diketuai oleh orang orang yang salah tidak berkredibiliti walaupun pemimpin itu dari kalangan pemimpin BN.

Sebab itulah tetap berada di takuk lama,
bukan di sebabkan oleh konon pentadbiran Federal yang memilih kasih tapi oleh pemimpin dan pentadbiran negeri itu sendiri.

Sedangkan apa yang berlaku sekarang, politik BN hanyalah menguntungkan kelompok tertentu yang tidak pun membantu pemimpin atau parti BN itu sendiri. Bukan pula bererti, harus pengamal politik BN mendapat kelebihan berbanding masyarakat biasa tapi haruslah pemimpin pemimpin tertinggi BN menyedari sekaligus memberikan perhatian agar jentera politik mereka semakin mantap lagi dihormati oleh pihak lawan. Ialah ahli politik atau jentera politik mempunyai keikhlasan pasti akan akan melihat masyarakat yang ada di sekelilingnya bila ia nanti mendapat kelebihan dari pemimpin itu sendiri.

Pun begitu, pastikan pula individu yang diberikan kelebihan nanti adalah mereka yang betul betul berkerja demi pemimpin dan parti bukan sekadar menunjuk nunjuk biar nampak berpolitik.


Posted via Blogaway Jals

No comments: