Tuesday, October 21, 2014

Doris Jones Kononnya Mencabar PM Najib Razak.???

Ketua si Doris Jones ingin kononnya menuntut hak bagi  masyarakat Sabah tapi tidak sanggup berhadapan dengan pemimpin Malaysia, sedang untuk merealisasikan tuntutannya pertemuan empat mata perlu berlaku, baru nampak real. Ini NGO apa ni, suam suam kuku.

Malah pula mencabar PM Najib Razak dan Hishammuddin agar mencari dia. Sedangkan dua pemimpin negara ini  telah diberikan mandat oleh majoriti masyarakat Sabah, sebagai pemimpin mereka di peringkat Federal/pusat. Kan lucu tu. Tidak logik langsung, individu yang mendapat sokongan majoriti pula yang dicabar untuk mencari. :-)

Memang benar Doris Jones bersalah yang boleh didakwa di bawah akta hasutan sebab berusaha menghasut rakyat Sabah agar keluar dari Malaysia. Yang sebenarnya bertentangan dengan perkara 7 yang terkandung di dalam perjanjian 20 perkara, sebagai Sabah tidak hak keluar dari Persekutuan/Federal.

Tapi disebabkan oleh beberapa faktor, Doris Jones gagal dihadapkan kemuka pengadilan. Antara faktor yang menggagalkannya ialah

* Tubuh badan Doris Jones tidak ada di Malaysia.

* Gerakan yang diketuainya yakni SSKM  belum lagi mencetuskan huru hara, hingga mengganggu keharmonian masyarakat Sabah khasnya.

Tapi kalau memang sungguh si Doris Jones sangat berani dipersilakan mengeluarkan arahan agar penyokongnya  mencetuskan suasana  huru hara atau saja pergaduhan hingga membabitkan kaum atau saja agama. Nah waktu itu, kita tengok apa yang akan berlaku terhadap dirinya. Waktu itu jarak bukan lagi halangan kalau takat  berada di England apa barang, hata di mulut Singa pun akan tu dia diheret kemuka pengadilan untuk dihukum.

Doris Jones ada berani.???


Posted via Blogaway Jals

No comments: