Thursday, October 16, 2014

Agenda SSKM Kerja Sia Sia, Tapi Di Ambil Kesempatan.???

Perkara 7 di dalam perjanjian 20 perkara. Menyatakan bahwa tidak ada hak untuk Sabah keluar dari Federal, bererti agenda autonomi SSKM adalah kerja yang sia sia.

(Seperti yang kita sering perkatakan sebelum ini. Agenda autonomi adalah kerja yang sangat sia sia)

Saya yakin kebenaran ini juga disedari oleh individu pemisah si Doris Jones, sebab itulah dia hanya berani di ruang maya, kurang itu duduk pula di luar negara.

Peliknya yang terkesan dari propaganda ini bukan orang Sabah tapi individu tertentu yang sengal dari Semenanjung. Sekaligus mengambil kesempatan dengan menyuntik sentimen perkauman diantara masyarakat Sabah dan Semenanjung. Dengan harapan kekuatan BN akan berkurangan.

Individu sengal berkenaan sedar akan kekuatan BN di Semenanjung, dengan itu andai BN di Sabah lemah maka PR akan dengan mudah menjadi pemerintah.

Kurang itu ada hati pula menyalahkan PM Najib Razak sebab kononnya telah menghapuskan Akta ISA, maka itulah agenda autonomi tercetus. Mungkin dia ingat akta ISA sejenis radar yang mampu mengesan kegiatan jenayah. Alahai

Berkobar kobar, macam juga si Doris Jones entah entah satu kumpulan. Atau paling tidak, secara tidak langsung sebenarnya mendukung agenda autonomi.


Posted via Blogaway Jals

No comments: