Sunday, October 26, 2014

Anwar Tidak Akan Menjalani Hukuman Pada 28HB Ini.

Ada kemungkinan Anwar Ibrahim akan terlepas dari hukumannya.???

Disebabkan oleh dua kemungkinan.

Menurut khabar Anwar ada berhubung dengan seorang pemimpin BN. Dan yang kedua pemerintah risau dengan nanti tindak tanduk masyarakat dalam atau luar negara terhadap sistem pemerintahan.?

(Sejujurnya kita tidak berkeyakinan pasal Anwar Ibrahim ada bertemu dengan pemimpin BN tertentu berkaitan hukumannya. Tapi bab akibat yang melibatkan kononnya penyokong Anwar, saya menyimpan sedikit keyakinan itu pun kalau benar Anwar terlepas dari hukumannya).

Pun begitu untuk dijadikan bahan polemik, kalau lah benar seperti yang tersebar, siapa agaknya pemimpin BN berkenaan ya.???

Jalankan saja hukuman apa adanya, yang salah tetap salah begitu juga sebaliknya. Janji dihukum.

Ini juga menunjukkan kepada kita, bahwa sesungguhnya sistem kehakiman negara tidak dipengaruhi oleh mana mana pemimpin BN sepanjang proses perbicaraan Anwar. Tidak ada tipu daya, tinggal lagi Anwar tidak mampu membuktikan yang dia tidak melakukannya walaupun pada hakikatnya dia melakukannya.

Memang susah tu menterbalikkan perkara  sedang perkara itu kita lakukan. Lain kalau kita membuktikan perkara yang kita tidak lakukan, ahh ini mudah.

Apapun pengakhirannya, Anwar harus bertaubat.!!!


Posted via Blogaway Jals

No comments: