Saturday, October 25, 2014

Lim Guan Eng, Hipokrit Tahap Tinggi.

Lim Guan Eng, pakar hipokrit dan kuat spin. Dia dan keluarganya telah berjaya memperbodoh masyarakat Cina untuk menyokong DAP.

Pada dia politik adalah alat untuk menggubal perlembagaan yang sedia ada. Dia tidak tahu, sekuat mana pun sokongan yang dia dapat terutamanya dari kaum Cina, akhirnya kaum Cina akan mengalah. Bila perlembagaan dikuatkuasakan dan seluruh Melayu bersekutu bagi mempertahankan hak mereka.

Dia ni pelik, bila pemimpin pemerintah mempersoal Sekolah Venakular, dia pula dengan tegas merujuk perlembagaan yang membenarkannya. Tapi pada masa yang sama tidak menghormati perlembagaan yang menyentuh kontrak sosial.

Isunya, selama mana Melayu PAS sanggup bersekongkol dengan DAP. Begitu juga dengan Melayu yang menyokong DAP. Pada masa yang sama, sampai bila pula UMNO di dokong oleh orang orang berfikiran sempit, hingga menyebabkan muda mudi memihak DAP.???

Kalau mahu mendapatkan jawapan dari kenyataan saya diatas berkisar akhirnya masyarakat Cina akan mengalah. Iya dipersilakan orang Melayu membuat pendekatan yang menyongsang kehendak mereka pada semua aspek yang diinginkan oleh kaum Cina khasnya penyokong DAP.


Posted via Blogaway Jals

No comments: