Monday, October 20, 2014

Dyana Dan Zairil, Intim Di Ruang Maya.?

Walaupun penulis portal Malaysiakini, menulis bahwa dua individu yang ada di dalam gambar kononnya mirip kepada pemimpin muda DAP, Zairil Khir Johari dan Dyana Sofya Mohd Daud tapi rata rata masyarakat Malaysia percaya bahwa individu berkenaan adalah sungguh mereka bukannya mirip kepada siapa siapa. Tulen, tidak ada edit edit.

Gambar tersisip menunjukkan Dyana dan Zairil bermesraan sebagai pasangan kekasih walaupun belum bernikah. Mereka adalah Melayu Islam dan pemimpin, tapi berbuat perkara jelek. Apa ini perkara biasa yang dihalalkan di dalam organisasi PR dan penyokong PR tidak kisah dengan hal seperti ini.?

Sebelum ini kita ada mendengar cerita pasal pemimpin pemimpin PR yang terpalit dengan salah laku moral. Mereka ialah Anwar dan Azmin daripada politik PKR dan beberapa pemimpin dari PAS. Adeh

Mungkin kita boleh mengambil sikap terbuka terhadap jenis parti tapi tidak pada pemimpin yang ada di dalamnya, andai mereka terpalit dengan perlakuan yang tidak bermoral. Ini bukan tuduhan liar tapi tuduhan yang berbukti.

Mungkin masyarakat tidak kisah, andai Dyana dan Zairil masyarakat biasa yang tidak ada kepentingan terhadap masyarakat itu sendiri, untuk kelangsungan lapangan politik yang mereka ceburi sekaligus sebenarnya untuk kepentingan peribadi mereka.

Sekali dua melihat pada gambar di atas, terasa "cemburu" pula. :)


Posted via Blogaway Jals

No comments: