Friday, April 17, 2015

Bekas Menteri Dan Penulis Blog Yang Yang Kurang Cerdik



Pendapat yang tidak rasional macam orang kebanyakan oleh bekas Menteri, Zaid Ibrahim. Katanya,

Ada kemungkinannya Dr M dan Anwar akan bergabung bagi menjatuhkan PM Najib Razak selepas itu Ku Li dilantik menjadi Perdana Menteri untuk tempoh tiga tahun sebelum habis penggal. Himmm.

Sebelum mempersoal apa yang di polemikkan oleh Zaid Ibrahim diatas. Suka kita tegaskan, Dr M hanyalah cuba untuk membetulkan mengikut apa yang beliau fahami pada masa yang sama mengakui kelebihan PM Najib Razak. Percayakan saya.

Jauh sekali mengajak Anwar Ibrahim berkerjasama, sebab kalau tidak samalah ertinya dengan meludah ke langit selepas itu di jilat. Perbuatan yang sangat hina.

Kalau kunjungan hormat Dr M keatas arwah ayah Anwar, disalah ertikan menjadi keuntungan politik, saya ingat ia adalah pendapat yang kurang cerdik. Kunjungan hormat dibuat atas dasar rakan seperjuangan dan insan manusia yang beragama Islam. Tidak lebih daripada itu.

Bukannya Dr M tidak tahu siapa Azmin Ali, sebagai kononnya wakil kepada Anwar Ibrahim dalam usaha membentuk kekuatan, jelas pemimpin pembangkang yang berlawanan. Selain berita yang kita ketahui selama ini, membenarkan apa yang salah selagi menguntungkan dirinya.

Jadinya tidak ada Point yang jelas akan kerjasama yang diimpikan.

Lain itu pada satu Blog pro pembangkang. Kononnya Datuk Seri Shafie Apdal mempersoal pentadbiran PM Najib Razak. Pendapat itu jauh cerdik Zaid Ibrahim. Boleh saja penulis Blog berkenaan lebih teruk dari beruk. Himmm


No comments: