Monday, February 25, 2013

Untuk Tetap Dengan Perjuangannya

UMNO itu tetap dengan perjuangannya, kebaikannya itu berterusan. Tapi disebabkan pemikiran rakyat semakin matang angkara sistem pendidikan yang diperkenalkan pemerintah maka polisi UMNO juga mesti berubah mengikut kematangan masyarakat itu tadi.

Masyarakat melihat kedangkalan UMNO ini dari pelbagai sudut politik, tapi yang paling masyhur ialah birokrasi UMNO itu sendiri, yakni kedangkalan pada setengah pemimpinnya. Baik, maka oleh itu UMNO pun memperkenalkan pendekatan baharu yakni konsep 1Malaysia. Ingat konsep ini akan merubah banyak perkara dalam pentadbiran pemerintah yang dipanggil tranformasi bukan reformasi tau :).

Konklusinya, andai PR juga diberikan peluang dalam memerintah pasti PR akan memperkenalkan sistem pentadbiran yang baharu, jadi apa bezanya dengan BN/UMNO yang telah memperkenalkannya terlebih dahulu, tidak pun sampai sepenggal ia diperkenalkan, kenapa tidak saja mendukungnya ? Masyarakat Sabahan dan Sarawakian sedar, pada kali ini dan pada tahun tahun seterusnya mereka akan dibelai dengan penuh pemghormatan, sebab pemerintah tahu kalau mereka tidak berbuat demikian maka mereka akan kehilangan kepercayaan di penggal seterusnya dan waktu itu ia amat sukat untuk di tangani. Jadinya Sabahan dan Sarawakian akan tetap menyokong BN sebab ruang dan peluang akan disediakan dengan begitu luas.........

No comments: