Wednesday, February 27, 2013

Kekalutan Pentadbiran PKR Tapi Pandai Pula Menilai Organisasi Lawan

Politik awal pagi. Rafizi Ramli sibuk menganalisis calon BN di Parlimen Pandan antara Dato Chua Soi Lek dan Dato Ong Tee Kiat.

Beliau menyimpulkan bahawa parti parti kompenan sepertinya MCA adalah pengemis ini kerana kononnya kepimpinan tertinggi BN/MCA tidak ada kuasa dalam menentukan calon mereka. Kalau sebelum ini konon Presiden parti kompenan boleh berkompromi andai calon mereka tidak mendapat persetujuan total dari PM tapi sekarang tidak lagi, kuasa itu telah diambil oleh PM secara total. Ini berlaku kerana kononnya PM ingin memilih calon yang setia kepadanya agar nanti mereka tidak melakukan undi tidak percaya seperti mana di era Pak Lah menjadi PM dahulu. Sebab nantikan BN tidak mendapat 2/3 dan kalau benar ia berlaku maka ahli Perlimen boleh membuat undi tidak percaya, kononnya.

Rafizi tidak tahu yang Ketua ketua Cabang di semua Daerah sekarang ini tengah bergolak sesama mereka juga dengan ahli mereka. Ada ketua Cabang yang berkecil hati sebab keputusan mereka tidak dihormati oleh ramai ahli alsebab pihak atasan PKR campurtangan dalam keputusan mereka walaupun ia melibatkan hal yang paling kecil. Sikit sikit merujuk pada pusat PKR, jadi apa konok fungsi mereka sebagai Ketua Cabang ?

Itu kurang sakit, tapi ini yang menyakitkan ni. Ahli baru yang baru masuk semalam terus boleh menjadi calon di PRU mendatang, diri itu hanya perlu mendapatkan persetujuan dari Azmin Ali tanpa memperdulikan pendapat Ketua Cabang. Sedangkan Ketua Cabang ini juga ada memasang ayam tambatannya sebagai calon di PRU nanti dan Ketua Cabang ini juga telah lama berusaha demi parti PKR, jadi kenapa ketua cabang ini di anggap sampah politik, mentang mentanglah dia tidak berkaliber :)

Sri Kandi juga langsung tidak mendapat tempat, malah Sri Kandi yang ada sekarang sedang diseketukan untuk "dihapuskan" lalu digantikan dengan individu tertentu yang ada dalam kelompok baharu, sedang individu itu baru masuk menjadi ahli PKR "semalam". Dengar cerita juga Sri Kandi Semporna ini tengah meroyan untuk menjadi calon menentang Dato Sri Shafie Apdal di P189. Nah kalau begini sudah keadaannya, gigit jarilah nampaknya, sebab ada konon calon yang lebih layak dari beliau yang berstatus Doktor.

Ekoran dari kejahilan kepimpinan pusat dalam menadbir ketua ketua Cabang, ahli ahli PKR telah berpecah seribu. PAS dan PKR akhirnya bermusuhan.....Oppppps, rahsia :)

Dan semua perpecahan ini dikata tidak mengapa oleh PKR yakni Rafizi Ramli :).......... Mengata orang diri mereka itu sendiri yang terlebih lebih. Maksud saya memperbodoh

Kesimpulannya PKR ini tidak menghormati hak yang berhak dari konteks organisasi dan apa lagi kalian yang hanya ahli biasa atau penyokong di atas pagar ? Hehehe, mahu kalian dipandang macam sampah sarap, nah cubalah sokong parti mana mana yang ada dalam PR, baru kalian tengok menyesal kok kalian tu.

No comments: