Tuesday, February 26, 2013

Laksamana Pencen Kata, Pencerobohan Itu Sandiwara Politik

Sekejap. Laksamana pencen segala kata, disebabkan sistem pertahanan negara ini serba lengkap maka perkara mustahil untuk penceroboh itu boleh menyusup masuk ke Lahad Datu :). Itu sebenarnya polemik murahan.

Jangankan kata sempadan negara yang begitu luas 1,577 KM yang merentang dari Tawau hingga Kudat. Sedang rumah kita sendiri pun boleh juga diceroboh hingga kekadang masuk ke dalam bilik :).

Selengkap manapun kelengkapan yang kita ada ia tetap boleh diceroboh. Lainlah kalau negara ini berada dalam konfrontasi yang keras sepertinya di Korea Selatan dan Utara. Atau penceroboh itu menyusuk dengan menggunakan kelengkapan perang sepertinya Kapal Perang yang lengkap dengan kelengkapan senjatanya, itu barulah pihak lawan boleh menyalahkan pemerintah.

Teori kenapa penceroboh itu boleh menyusup masuk dengan begitu mudah adalah sangat mudah. Ada besar kemungkinannya, penceroboh itu masuk dengan menggunakan sampan/tempel dan mereka datang secara beransur ansur hinggalah jumlah mereka cukup untuk memulakan tuntutan.

Untuk makluman jarak antara lokasi penceroboh di Kampung Tanduo, Lahad Datu dengan Kepulauan Sibutu/Sulu adalah sangat dekat ia hanya memakan masa sekitar 40 minit atau tidak sampai pun sejam untuk tiba. Ingat penceroboh yang datang ini juga berakal, mereka juga punya perancangan yang rapi yang mungkin memakan masa untuk selesai agar tidak boleh dikesan oleh penguatkuasa.


Jadinya pencerobohan itu bukannya sandiwara seperti mana yang dicanang oleh pihak lawan/pembangkang........ Arios.

Pasti memang ini organisasi PR, suka sangat membuat fitnah walaupun ia melibatkan keselamatan rakyat Malaysia

No comments: