Friday, February 22, 2013

Majlis Pemimpin Bersama Rakyat Di Sungai Buaya, Semporna.

Beri Sokongan Penuh Pada Parti Pemerintah Dan Eratkan Perpaduan Demi Kelangsungan Setiap Bangsa umumnya dan khasnyq Bangsa Samah Di Daerah Semporna.

Majlis Pemimpin Bersama Rakyat Di Sungai Buaya, Semporna.

SEMPORNA : Ahli Parlimen Semporna, Dato Sri Shafie Apdal menegaskan bahawa Pembangunan jelas ada berlaku di daerah Semporna selama ia diperintah oleh kerajaan BN.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Semporna, ketekunan dalam menjalankan hidup ini, perlu lebih digiatkan, sebab hanya dengan ketekunan sahajalah maka nasib seseorang itu akan berubah selain ilmu duniawi yang perlu dipelajari agar satu satu bangsa itu tidak terhina.


“Sumbangan terbesar kerajaan NATIONAL/BN bukanlah soal frasarana Air, bukannya penyediaan rumah PPRT, bukannya penyediaan Jalan, bukannya penyediaan bekalan Letrik tapi sumbangan terbesar kerajaan BN ialah menjadikan masyarakat ini berpendidikan, kalau sebelum ini mereka terpinggir kerana kekurangan ilmu tapi sekarang masyarakat bersaing kerana adanya ilmu" katanya ketika berucap di Majlis Pemimpin bersama rakyat di Kampung Sungai Buaya, Semporna.


Shafie, berkata bangsa bajau/Samah ini masih dalam perjuangan maka itu perlu tetap berkerjasama agar Pembangunan frasarana serta kemajuan modal insan tetap boleh dilangsungkan. Pembangkang hanya tahu berpolemik dengan keadaan konon daerah ini belum membangun walhal segala kelengkapn telah pun disediakan meliputi bekalan letrik, air serta jalan raya juga pembinaan rumah PPRT serta pemberian Enjin Sangkut dan lain lain. Pemerintah juga ada membekalkan alat untuk menghasilkan tenaga solar di keseluruhan pulau pulau yang ada di sekitar daerah Semporna jadi tidak timbul tuduhan yang dilontarkan oleh pihak pembangkang yang konon daerah ini tidak berubah dari konteks frasarana.

Pelbagai Pembangunan yang beliau telah bawa ke Daerah Semporna, ia merangkumi sektor pendidikan di mana daerah Semporna sudah ada Kolej MARA dan RISDA, Giat MARA dan tidak lama lagi MRSM yang akan di dirikan dan sudah pasti semua itu untuk kemudahan masyarakat Semporna khasnya dan Umumnya bangsa Sabahan. Selain sektor tersebut, beliau juga telah membawa sektor Pertahanan ke daerah Semporna ketika beliau memang portfolio Timbalan Menteri Pertahanan dahulu, dengan terwujudnya pengkalan TLDM.

" Kita sewajarnya bersatu padu demi menaikkan martabat bangsa dan kemajuan Semporna, saya tidak kisah kalau kamu tidak mempedulikan saya tapi ingatlah perjuangan yang dipanggil perjuangan bangsa di Malaysia ini. Kita semua perlu memeliharanya, maka itu jangan berpecah belah" katanya ketika berucap perhimpunan tersebut.

Sikit hari lagi Pilihan Raya akan menjelang tiba, maka undilah parti pemerintah, sebab hanya BN/UMNO yang mampu mengangkat martabat setiap bangsa yang ada di Malaysia ini. Selain dari kemampuannya membawa negara ini maju kehadapan.

Menyentuh mengenai kebudayaan, beliau berpesan agar masyarakat ini tetap bersatu padu, kerna perpaduan adalah tunjang kepada kemajuan, dengan adanya perpaduan budaya bangsa sepertinya tarian Igal Igal, Daling Daling, Sambulayang dan pesta Regatta Lepa Lepa mampu diangkat keperingkat antarabangsa.

Dalam pada itu, beliau telah meluluskan peruntukan untuk pembaikan Tadika Kemas dan pembinaan gelanggang Futsal di Kampung Sungai Buaya.

Hadir sama pada majlis itu, Ketua Wanita Umno Semporna, Puan Manis Mukah. Ketua Pemuda Umno Semporna, Mdaziz Jamman. Ahli Jawatan Kuasa Bahagian Semporna, juga turut hadir Ketua Pengarah Kemas Malaysia, Dato Hassan Mohd Amin.


No comments: