Friday, February 22, 2013

Chegu Bard Cuba Bermain Api Di Negeri Sabah

Politik awal pagi. "Cheguk Bard" cuba berlagak bijak, berani dia membuat spekulasi murahan konon pencerobohan di Lahad Datu itu memang sengaja dirancang pemerintah seperti mana konon ketika Berjaya tewas kepada parti PBS dimana BN konon terpaksa mengwujudkan suasana rusuhan untuk mendapatkan kuasanya semula.

Semua kejadian politik diatas beliau kaitkan dengan konon tujuan pencerobohan diLahad Datu. Memang PKR ini suka melihat suasana huru hara biar nanti Kerajaan ini kelihatan lemah. Beliau cuba sedaya upayanya untuk mengaitkan bangsa Bajau Suluk sebagai kaum yang terlibat secara total dalam pencerobohan tersebut.

Dia sedar lagi tahu tu jumlah sebenar anggota penceroboh itu ialah sekitar -+100 orang, tapi tetap juga dia menyatakan yang jumahnya adalah seramai 400-500 orang dan mengelarnya sebagai anggota tentera negara jiran ? Kenapa beliau menambah menambah ya, kenapa beliau cuba menuduh satu kaum sebagai antara dalangnya ya,
kenapa beliau tidak mahu melihat perundingan secara damai ya, malah beliau tidak kisah kalau tentera Malaysia menembak pencerobohan tersebut dengan melupakan sifat kemanusiaan ya ?

Dia tahu tu kerajaan Malaysia masih membayar sejumlah USD5,000 pada negara Manila tapi kenapa beliau menyarankan agar kekerasan digunakan dalam menyelesaikan kemelut pencerobohan tu ya, apa beliau rela melihat konfrontasi diantara Malaysia dan Manila atas sikap keras kita terhadap penceroboh sedang ruang berunding secara damai masih ada ? Konklusinya PKR ini tidak ikhlas dalam perjuangan politiknya dan semakin lengkap/kuat tuduhan saya yang PKR ada terlibat dalam pencerobohan tersebut.



(Gambar individu yang beruniform dibawah hanyalah hiasan)

No comments: