Thursday, February 28, 2013

Mana Sumpah Pak Anwar Demi Menafikan ?

Politik awal pagi. P.Balasubramaniam (Bala) tiba tiba hadir di Bumi Malaysia dan mengemparkan politik negara ini dengan membuat pengakuan sumpah baharu bahawa konon Najib ada terlibat dengan insiden pembunuhan Altantuya. Walaupun sebenarnya sebelum ini beliau ada bersumpah untuk maksud yang sama tapi beliau telah menarik balik sumpah tersebut sebelum beliau berangkat keluar negara.

Maka sebab itu Bala lebih konon kelihatan budiman berbanding Pak Anwar, dimana Pak Anwar masih lagi berpolimik dengan kelakuan sumbangnya bersama China Doll dan liwatnya bersama Saiful, oleh penyokong PR :)

Hasil sumpah palsu Bala yang menjunjung Bhagavad Gita itulah Pak Anwar semakin sibuk mencanang konon Najib itu sah ada terlibat dengan kes pembunuhan Altantuya. Sedangkan Najib sendiri pernah melafazkan sumpah bahawa dia tidak terlibat dengan insiden tersebut, yang bertempat di Masjid Guar Perahu, Georgetown Pulau Pinang pada sekitar tahun 2009.

Trio Datuk T, juga sudahpun lama melakukan akuan Sumpah Mubahalanya bahawa individu yang bersama China Doll dalam rakaman video seks hitam putih itu adalah Pak Anwar, selain kehilangan jam tangan Omega milik Pak Anwar yang ada kaitan dengan skandal tersebut.

Yang ingin saya persoalkan disini adalah keintegritian Anwar terhadap sumpah, sedangkan Agama Islam sendiri membenarkan perlakuan sumpah bagi tujuan mencari kebenaran. Tapi kenapa Pak Anwar hingga sekarang tetap tidak mahu melakukannya ? Berani kerana benar, takut kerana salah.

Para penyokong PR harus melihat kebobrokan ini sebagai kekurangan yang ada pada Pak Anwar maka itu dia tidak layak diangkat sebagai pemimpin sekaligus bagi mengelakkan negara ini pada akhirnya akan ditimpa musibah angkara mendukung pemimpin yang hina sebab melakukan seks luar tabii dan melanggan pelacur.

Tidak sabar rasanya menanti kemunculan rakaman penuh pengakuan Sumpah Dato Trio terhadap Pak Anwar :)

Peliknya, ada ramai penyokong PR yang konon berpendapat andai kita yang mempersoal aib seseorang maka itu tidak elok dan tidak wajar dilakukan dan ia juga petanda bahawa kita sebagai pemerintah sudah kehabisan modal dalam berpolitik. Sedangkan aib itu juga tidak sahaja merujuk pada perlakuan seks semata mata, ia juga boleh dikaitkan dengan perlakuan rasuah, maksud saya kenapa kalau mereka PR yang membongkar konon perlakuan rasuah tidak mengapa tapi kalau kita yang memomokkan perlakuan salah laku seks pemimpin mereka maka kita akan dikatakan salah ?

Pada hemat pembaca mana yang lebih akan mendatangkan musibah dahsyat oleh Tuhan pada negara berserta penghuninya, perlakuan pemimpin yang jelas bermoral rosak sepertinya seks luar tabii kah atau konon perlakuan pemimpin yang melakukan rasuah ?

No comments: