Saturday, February 14, 2015

Ikut Serta Di Perhimpunan Alah Reformasi Adalah Sia Sia



Dengar khabar pada hari ini ada berlangsung perhimpunan reformasi untuk Anwar Ibrahim di hadapan bangunan Sogo. Seperti mana gambar yang tersisip. Alah reformasi tercetus sejak pihak Mahkamah mendapati Anwar Ibrahim ada melakukan liwat seperti yang di dakwa oleh Saiful.

Itu mereka yang terlibat secara langsung tidak kah mereka terfikir. Sebelum mereka ada seorang individu yang dikenali sebagai Chegubard, cukup lantang membela nasib Anwar Ibrahim ekoran juga dakwaan liwat terhadap Anwar. Terguling terlolong terlopong di tengah jalan hanya kerana Anwar. Pengorbanan yang cukup tinggi dari masyarakat kepada seorang pemimpin politik pembangkang.

Sekarang Chegubard tidak lagi bernilai, tidak lebih dari sampah di tepian jalan. Keahlian PKR nya di tarik balik tanpa proses perbicaraan dari pentadbiran parti. Malah segala pengorbanannya dibahasakan sebagai kehendak atau perjuangan peribadi Chegubard semata-mata oleh Wan Azizah isteri kepada pemimpin yang membuat dia terguling guling. Terlalu hina manusia seperti ini, meminum keringat orang.

Tidak hina kah tindakan yang dikenakan terhadap Chegubard, memperjuangkan kepimpinan tertinggi PKR. Mahu saja penyokong berkorban untuk mereka atas nama kesetiaan terhadap pemimpin di dalam sistem demokrasi tapi mereka sendiri tidak menghormati hak penyokong di dalam demokrasi. Tidak kah itu lebih dari perlakuan seorang munafik.?

Maka itu remaja belia yang terpalit yang turut serta sebagai jentera kononnya reformasi, berundurlah sebelum terlambat. Sedarlah, apa yang kamu buat sekarang tidak ia mampu menyentuh hati para pemimpin malah keluarga pemimpin PKR itu sendiri. Macam itu angin yang berlalu. Pengorbanan kamu nanti di tong sampah kan hanya sedikit kesilapan yang kamu lakukan, di kemudian hari.

Beringatlah, jangan sesekali berkorban untk pemimpin atau individu yang tidak berani berkorban untuk anda. Bohong perjuangan yang sangat sia sia.

Belum nampak lagi.?

Benarlah, maka sewajarnya lah Anwar Ibrahim disabitkan sebagai bersalah.


No comments: