Monday, December 29, 2014

Jangan Ikut Rentak Pembangkang Mempersoal Kehadiran Semua Menteri.

Penyokong atau masyarakat jangan terikut ikut dengan rentak pembangkang kononnya mempersoal kehadiran semua barisan Menteri di kejadian banjir di pantai timur Malaysia. Yang kalian perlu tegaskan pada mereka pembangkang ialah  hakikatnya pentadbiran BN telah pun berusaha membantu mangsa banjir sejak dari awal hingga kini, malah semakin rancak.

Oleh itu persoalkan balik kenapa kejadian banjir pada kali ini terlalu dahsyat. Dan sejauh mana pemimpin pemimpin pembangkang telah terlibat dalam usaha membantu mangsa banjir. Seperti keterangan dibawah. :-

1. Pembalakan yang tidak terurus sama ada haram atau rasmi. Telah menyumbang kepada kejadian banjir yang dahsyat.

2. Kejadian banjir juga disebabkan oleh sistem perparitan yang tidak terurus. Kenapa pentadbiran negeri tidak mengurusnya dengan baik. Tak kan ini pun tidak boleh di lakukan dengan sebaiknya.

3. Mana saja pemimpin pembangkang yang telah terlibat dalam membantu mangsa banjir sejak dari mula, apa lagi banjir berlaku di negeri mereka.

4. Apa jenis bantuan yang mereka telah hulurkan dan sejauh mana telah membantu mangsa. Tak kan, gimik dan dan gambar selfie tu. Alahai.

Boleh mempersoal parti sendiri tapi lihat dulu kelemahan lawan, kalau mereka lebih teruk, iya jangan akur.


Posted via Blogaway Jals

No comments: